۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۷۲۶۷۱۵
به همت امام محله و گروه جهادی مسجد انجام شد؛

از برداشت محصول تا آماده سازی محصولات برای فروش

از برداشت محصول تا آماده سازی محصولات برای فروش
امام محله‌ای که به صورت آتش به اختیار در راستای اقتصادمقاومتی، قدم در راه اشتغالزایی گذاشته و توانسته برای ۵۰ بانوی محله خود در زمینه قالی بافی اشتغال ایجاد کند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسینی رباط اهل شهرستان قائم شهر استان مازندران که به عنوان روحانی مستقر در مسجد امام خمینی(ره) این شهر فعالیت دارد، اما علاوه بر این مسجد سعی کرده مساجد اطراف را نیز پوشش دهد و برنامه‌های مختلفی را در آن‌ها برگزار کند.

او باور دارد که فقر فرهنگی ما از فقر مادی نشأت می گیرد و باید پس از حل کردن این موضوع، به سمت آموزش و تعالیم اسلام ناب محمدی گام برداریم تا امید تأثیرگذاری اقدامات ما افزایش یابد.

این طلبه فعال در راستای باورها و اعتقادات خود، فعالیت‌های فراوانی انجام داده و با راه اندازی یک گروه جهادی به یاری کشاورزان نیازمند شتافته است. او با کمک اعضای گروه جهادی خود در ایام برداشت پرتقال و مرکبات به باغدارانی که در چیدن محصولات خود نیاز به کمک دارند و از پرداخت هزینه دستمزد کارگر عاجز هستند، کمک رسانی و آن‌ها را در برداشت محصولات‌شان یاری می‌کند.

آن‌ها تنها به چیدن مرکبات اکتفا نکرده‌اند، بلکه تا جعبه کردن و جابه جایی محصولات توسط وانت بار برای فروش آن‌ها اقدام می‌کنند. او از انجام این کار که دستگیری از کشاورزان نیازمند محسوب می‌شود، بسیار خرسند است و نقطه عطف فعالیت‌های خود را در انجام این کار می‌داند.

از برداشت محصول تا آماده سازی محصولات برای فروش

رونق روضه‌های خانگی

از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به برپایی و رونق روضه خانگی در محله‌اش اشاره کرد؛ حجت الاسلام حسینی‌رباط، ۳ سال پیش به یاد و نام همسر و یاور پیامبر مهربانی‌ها، حضرت خدیجه کبری(س) در منزل خود سه شب روضه خانگی برگزار کرد و برخلاف اینکه در منطقه میان مردم مرسوم بود که برای روضه‌هایشان دعوت خصوصی مرسوم می‌کردند، او با نصب بنر از تمام مردم محله برای روضه خانگی‌اش دعوت عمومی کرد؛ این کار موجب شد بعضی از مردم محل نیز مشتاق برگزاری روضه به این شیوه شوند و حالا پس از سه سال تقریبا هر شب جمعه، مجلس حضرت اباعبدالله (ع) در این محله و در خانه‌های اهالی آن با حضور حداکثری مردم برپا می‌شود.

کمک‌رسانی به خانواده‌های مستمند محله

این روحانی دغدغه‌مند همچنین برای شناسایی و کمک به افراد نیازمند به مشارکت با کمیته امداد و فرمانده پایگاه بسیج محله پرداخت و بسته‌های معیشتی تهیه شده توسط کمیته امداد برای خانواده‌های نیازمند، به حجت الاسلام حسینی رباط که به عنوان امین و معتمد محله محسوب می‌شود، تحویل داده شد تا آن‌ها را به دست خانواده‌های نیازمند محله برساند.

پس از این اقدام، مردم خیر این محله نیز به این کار نیک پیوستند و راغب شدند تا با افزایش تعداد بسته‌ها در این کار خیر سهیم شوند. حاج آقا حسینی‌رواد در محله خود حدود ۳۰ـ ۴۰ خانوار نیازمند را شناسایی کرده و حالا سعی دارد با احصاء نیازمندان سایر محله‌ها به آن‌ها نیز کمک‌رسانی کند‌.

از برداشت محصول تا آماده سازی محصولات برای فروش

اشتغالزایی برای ۵۰ بانوی محله

این امام محله به صورت آتش به اختیار با توجه به شعارها و رهنمودهای چندین ساله رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی، قدم در راه اشتغالزایی گذاشته و معتقد است اگر بتوانیم در زمینه معیشت مردم کاری انجام دهیم، بسیاری از مشکلات امروز ما حل خواهند شد. او به همین دلیل در زمینه اشتغالزایی اقدامات قابل تحسینی را انجام داده و با تهیه دار قالی با کمک سرمایه‌گذار سعی کرده این حرفه را مجددا راه اندازی کند و علاوه بر این دوره آموزش رایگان قالی بافی برگزار کرده و توانسته در عرض دوماه به وسیله این کار حدود ۵۰ نفر از بانوان را مشغول به کار کند.

او حالا درصدد است که پول‌های خرد مردم را کنار یکدیگر قرار دهد و یک شرکت تعاونی ایجاد کند و مرکبات روی زمین افتاده را به کنسانتره و غذای دام تبدیل نماید و برای تعدادی دیگر نیز بتواند شغل ایجاد کند و از اسراف و هدر رفت میوه‌ها نیز جلوگیری کرده باشد.

برقراری ارتباطی صمیمی با دانش‌ آموزان

حجت الاسلام حسینی‌ رباط همچنین در دو مدرسه محل ورود پیدا کرده‌ و توانسته با برقراری ارتباطی صمیمی و ایجاد انس و محبت بین خود و دانش آموزان در زنگ‌های تفریح علاوه بر بازی با بچه‌ها، آن‌ها را با آموزه‌های دینی و مذهبی مانند حجاب و مسائلی که بچه‌ها به آن احتیاج دارند، بیش از پیش آشنا کند.

از برداشت محصول تا آماده سازی محصولات برای فروش

از برداشت محصول تا آماده سازی محصولات برای فروش

ارسال نظرات