۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۷۲۶۷۲۸
دبیر اجلاس مکتب شهید سلیمانی:

رئیس‌جمهور و رئیس مجلس در اجلاس مکتب شهید سلیمانی سخنرانی خواهند کرد

رئیس‌جمهور و رئیس مجلس در اجلاس مکتب شهید سلیمانی سخنرانی خواهند کرد
اکبری گفت: آیت الله رئیسی سخنران روز اول، قالیباف سخنران روز دوم و امیرعبداللهیان سخنران روز سوم اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی خواهند بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست خبری «اولین اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی» امروز برگزار شد.

حسین اکبری دبیر این اجلاس گفت: امسال اولین همایش بین المللی تحت عنوان «شهید سلیمانی قهرمان جهانی مقاومت» برگزار خواهد شد. روز سه‌شنبه ۱۳ دی بخش مردمی در مصلی تهران، روز چهارشنبه ۱۴ دی بخش دوم همایش در سالن اجلاس و روز سوم اجلاس بین المللی شهید سلیمانی نیز در سالن همایش های صدا و سیما برگزار خواهد شد.

وی افزود: سخنران روز اول آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور؛ سخنران  روز دوم، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و سخنران روز سوم حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه خواهد بود.

اکبری تصریح کرد: در روز اول بعضی از رهبران مقاومت و مسئولان داخلی حضور خواهند داشت و در روز دوم تعدادی از مهمانان خارجی خواهند بود.

وی گفت: ۲۳۰ مقاله دریافت و ۸ کارگروه تشکیل شده است؛ بخشی از این مقالات به زبان عربی، انگلیسی و سایر مقالات به زبان فارسی است. از کشورهای مختلف به‌ویژه  از کشورهای مقاومت و کشورهای همسایه و کشورهایی که با مقاومت ارتباط دارند مهمانانی حضور خواهند داشت. مقامات کشورهای مقاومت اعم از عراق، سوریه و لبنان نیز در این اجلاس شرکت خواهند کرد. سطح همایش iscهست و مقالات هم در همین سطح خواهند بود.

دبیر اجلاس افزود: در خارج از کشور هم برنامه هایی در دستور کار است که نوعا در مراکز دانشگاهی برگزار می شود سال گذشته هم آمار قابل توجهی از نشست های علمی را شاهد بودیم که استقبال خوبی به ویژه در کشور عراق را شاهد بودیم. موضوع شهید سلیمانی محدود به داخل کشور نیست و موضوعی منطقه ای و بین المللی بشمار می‌رود. مقالات تا آخر اردیبهشت دریافت می شود و اختتامیه نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

ارسال نظرات