۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۷۲۶۸۰۱
با حضور مدیران مراکز و نهادهای حوزوی؛

اولین نشست «شورای سیاست‌گذاری ازدواج» برگزار شد

اولین نشست «شورای سیاست‌گذاری ازدواج» برگزار شد
اولین نشست «شورای سیاست‌گذاری ازدواج» با موضوع بررسی و شناسایی نیازها، بازخوانی ظرفیت‌های مشترک نهادی، آسیب‌شناسی برنامه‌های در دست اجرا و رفع موانع برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، اولین نشست «شورای سیاست‌گذاری ازدواج» از سوی معاونت معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه‌ی علمیه قم با حضور مدیرانی از اداره امور طلاب مرکز مدیریت حوزه‌ی علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه‌ی علمیه خواهران، اداره تشکیل خانواده جامعه الزهرا (س)، مرکز خانواده جامعه المصطفی (ص) و موسسه الزهرا (س) برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ بررسی و شناسایی نیازها، بازخوانی ظرفیت‌های مشترک نهادی، آسیب‌شناسی برنامه‌های در دست اجرا و رفع موانع از مهم‌ترین محورهای گفتمانی این نشست بود.

مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌ی علمیه قم پس از ارائه گزارشی از خدمات مرکز به تشریح برخی از بایسته‌های معیشتی، اقتصادی و تسهیلات ضروری در موضوع ازدواج پرداخت.

همچنین حجت‌الاسلام فقیهی بابیان این‌که ازدواج طلاب جوان از دغدغه‌های مهم مرکز است، گفت: مرکز خدمات حوزه علمیه قم در موضوعاتی چون تشکیل خانواده، تحکیم و تعالی خانواده، فرزند آوری و فرزند پروری برنامه‌هایی را اجرا کرده است.

معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه‌ی علمیه قم با اشاره به این‌که تاکنون در موضوع همسان گزینی هیچ برنامه و اقدامی صورت نگرفته، ابراز داشت: تعامل، همدلی، خرد جمعی و تبادل تجربیات مراکز حوزوی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجرایی مشترک می‌تواند زمینه مناسبی برای ورود به این موضوع باشد.

در ادامه این نشست؛ مدیران مراکز حوزوی عدم تأمین مالی طلاب از سوی خانواده‌ها، کم بودن شهریه، نداشتن مهارت‌های شناختی زندگی مشترک، تفاوت‌های فرهنگی زوجین و خانواده‌ها را از عمده مسائل کنونی در حوزه خانواده و تشکیل زندگی مشترک دانستند و به بررسی برخی از راهکارهای عبور از این مسائل پرداختند.

ارسال نظرات