۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۷۲۶۸۰۹
کتاب‌نما؛

کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
«کتابِ کارِ بیانیه گام دوم انقلاب» برآمده از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویی، مبنی بر هندسه کلی بیانیه از نگاه مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) است و فهرست کلی آن بر همین اساس تشکیل شده است.

به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، «کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»؛ سندی کاربردی برای گام دوم انقلاب توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شد. این کتاب برآمده از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویی، مبنی بر هندسه کلی بیانیه از نگاه مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) است و فهرست کلی آن بر همین اساس تشکیل شده است.

اگر این سؤال در فکرتان پرسه می‌زند که نقش من در بیانیه گام دوم انقلاب چیست؟ «کتابِ کارِ بیانیه گام دوم انقلاب» به کارتان می‌آید. جعبه ابزاری کارآمد که محتویات آن می‌تواند به شما در رسیدن به پاسخ درست این سؤال کمک کند. مخاطب اصلی کتاب، همان مخاطب اصلی بیانیه گام دوم، یعنی ملت ایران بویژه جوانان هستند.به همین دلیل در نگارش کتاب تلاش شده است، از بیانی روان، جذاب و خلاقانه همراه با ضمائم چندرسانه‌ای استفاده شود.

این کتاب خلاقانه چند ویژگی محوری دارد که به بخش هایی از آن اشاره می‌کنیم:

بخش «شرح بیانیه»: بیشتر متن کتاب کار، شرح بیانیه است. کل شرح، برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری (دامت برکاته) است. علی رغم تجارب‌های فراوانی که از سوی اندیشمندان حول بیانیه گام دوم مطرح شد، به این نتیجه رسیدیم که شرح «بیانیه گام دوم» جز با تکیه بر سخنان نویسنده بیانیه به غایت خود نمی‌رسد، از این رو بیانات معظم له را مبنای شرح مکمل «بیانیه گام دوم» قرار دادیم.

بخش «یک توضیح»: ممکن است هنگامی که کتاب را می‌خوانید پرسش‌هایی برای شما ایجاد شود و نیاز داشته باشید تا کلام حضرت آقا برای شما توضیح داده شود. بخش «یک توضیح» به بیان نکاتی بیشتر درباره موضوعاتی می‌پردازد که دارای پیشینه هستند و مطمئناً شما از خواندن آن‌ها بهتر به مقصود کلام پی خواهید برد.

بخش «یک کتاب»: یک توصیه مهم بیانیه خطاب به جوانان، مطالعه تاریخ است. شاید بخواهید درباره موضوعاتی که در بیانیه آمده است، بویژه برخی نام‌ها، برخی وقایع و حوادث بیشتر بدانید.بخش «یک کتاب» به معرفی بهترین کتاب‌هایی که می‌توانید در آن حوزه بخوانید، می‌پردازد.

بخش «یک چهره»: انقلاب ما، گنجینه از انسان‌های موفق است. در بخش «یک چهره» تلاش شده است به فراخور موضوع، در بخش‌هایی از کتاب چهره‌های ماندگار انقلاب معرفی شوند.

بخش «کار و تمرین»: همه ما وقتی بیانیه را خواندیم، یک سؤال ذهن‌مان را درگیر کرد: «خب! من در راستای بیانیه چه کاری می‌توانم انجام بدهم؟» بخش «کار و تمرین»، سعی می‌کند، خواننده را در هر نقش، سمت و جایگاهی که هست، به پاسخ این سؤال برساند تا تبیین بیانیه صرفاً در مقام علم و نظر نماند و وارد میدان عمل در جامعه بشود.

چاپ شانزدهم «کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی»؛ سندی کاربردی برای گام دوم انقلاب در قطع رقعی، ۱۸۸ صفحه و به کوشش محسن مشرقی و فاطمه عقیقی تدوین و توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شد. علاقه‌مندان جهت مشاهده و تهیه کتب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.

 

کتاب کار بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

 

ارسال نظرات