۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۷۲۶۸۴۸

فعالیت های گروه تبلیغی جهادی مدرسه علمیه صدوقی۲ قم در منطقه بازُفت

فعالیت های گروه تبلیغی جهادی مدرسه علمیه صدوقی۲ قم در منطقه بازُفت
این گروه با هدف تجلی بیشتر فرهنگ فاطمی، انتشار معارف اهل بیت(ع) و پاسخ به شبهات دینی، با تیمی متشکل از ۱۷ طلبه به منطقه بازُفت چهارمحال و بختیاری عزیمت کرده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ارتقای سواد عمومی و اشاعه فرهنگ دینی در نقاط مختلف کشور بوده است. تا جایی که با راه اندازی مدارس در دور افتاده ترین نقاط به رشد استعدادهای علمی ایران اسلامی پرداخته شده است. طلاب حوزه های علمیه نیز سالیان متمادی است که با استقرار در مناطق مختلف کشور به ویژه در مناطق محروم و یا از طریق برگزاری سفرهای تبلیغی به این مناطق رفته و به آموزش معارف اسلامی می پردازند.

مدرسه علمیه شهید صدوقی ۲ قم با مدیریت حجت الاسلام عبدالرضا حسناتی نجف آبادی، با هدف اعتلای فرهنگ دینی و در عین حال رشد توانمندی های تبلیغی طلاب خود، اقدام به تشکیل گروه تبلیغی جهادی درون مدرسه ای کرده و در روزهای اخیر با اعزام این گروه به منطقه بازفت استان چهارمحال و بختیاری سعی داشته است علاوه بر ترویج و تبلیغ معارف دینی در سطح روستاهای این منطقه به تربیت طلاب خود در عرصه تبلیغ بپردازد.

حجت الاسلام حسین قیصری نجف آبادی، مسئول گروه تبلیغی جهادی مدرسه علمیه شهید صدوقی۲ به تشریح فعالیت های این گروه در بازفت پرداخت و گفت: این گروه با توجه به اصالت و هویت طلبگی که مصداق بارز آیه شریفه «...یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمة» و حدیث شریف "العلماء ورثة الأنبیاء" می باشد و با هدف تجلی بیشتر فرهنگ فاطمی، انتشار معارف اهل بیت(ع) و پاسخ به شبهات دینی، با تیمی متشکل از ۱۷ طلبه به منطقه بازُفت استان چهارمحال و بختیاری عزیمت نمود.

وی افزود: منطقه بازفت دارای بیش از ۵۰ روستای کوچک و بزرگ می باشد و گروه تبلیغی جهادی مدرسه علمیه شهید صدوقی ۲ طی پنج روز به انجام فعالیت های فرهنگی در این مناطق پرداختند.

مسئول گروه تبلیغی جهادی مدرسه شهید صدوقی۲ بیان کرد: برگزاری هیئت های خانگی و دسته های عزاداری یکی از محورهای فعالیت طلاب مبلغ جهادی در منطقه بازفت بوده که طی آن طلاب با ورود به روستاها به منزل اهالی آن رفته و یک منبر کوتاه و روضه مختصر را برگزار می نمودند.

وی یادآور شد: البته به دلیل مشغله زیاد اهالی روستاها در برخی موارد در کنار اشتغال آنان، طلاب به ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام می پرداختند. همچنین برپایی دسته های عزاداری در روستاهای مختلف از دیگر فعالیت های طلاب گروه تبلیغی جهادی مدرسه علمیه شهید صدوقی۲ در ایام فاطمیه امسال بود.

حجت الاسلام قیصری نجف آبادی حضور در مدارس را یکی دیگر از محورهای فعالیت طلاب مبلغ دانست و گفت: طلاب با حضور در مدارس ابتدایی و متوسطه اول و دوم منطقه بازفت جهت آشنایی با معارف اهل بیت علیهم السلام علی الخصوص حضرت زهرا سلام الله علیها، پاسخ گویی به شبهات، انتشار روحیه توکل و امیدواری و همچنین برگزاری مسابقات تفریحی مذهبی سعی در بالا بردن سطح فرهنگ دینی دانش آموزان آن منطقه داشتند.

وی برگزاری نماز جماعت به ویژه در مساجد را یکی دیگر از عرصه های فعالیت طلاب مبلغ جهادی گروه تبلیغی مدرسه علمیه شهید صدوقی۲ در منطقه بازفت استان چهارمحال و بختیاری برشمرد و تصریح کرد: جهت بالا بردن فرهنگ مسجدمحوری و روحیه تمسک به نماز جماعت، طلاب با حضور خود در مساجد به برگزاری این منسک دینی پرداختند.

مسئول گروه تبلیغی جهادی مدرسه علمیه شهید صدوقی۲ قم در پایان با اشاره به دیدارهای اعضای این گروه با دهیاران، اعضای شورای اسلامی و بزرگان روستاهای منطقه بازفت خاطرنشان کرد: طلاب در دیدار با این طیف از افراد، توانستند به شناخت ظرفیت های روستاها، فهم بهتر معضلات و دریافت پیشنهادها جهت رفع مشکلات آن ها برسند.

گزارشی از فعالیت های گروه تبلیغی جهادی مدرسه صدوقی۲  قم در منطقه بازُفت+ تصاویر

گزارشی از فعالیت های گروه تبلیغی جهادی مدرسه صدوقی۲  قم در منطقه بازُفت+ تصاویر

گزارشی از فعالیت های گروه تبلیغی جهادی مدرسه صدوقی۲  قم در منطقه بازُفت+ تصاویر

گزارشی از فعالیت های گروه تبلیغی جهادی مدرسه صدوقی۲  قم در منطقه بازُفت+ تصاویر

 

ارسال نظرات