۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۷۲۷۰۲۴
آیت‌الله فاضل لنکرانی:

مکتب سلیمانی به معنای اسلام اهل بیتی و ولایی است

مکتب سلیمانی به معنای اسلام اهل بیتی و ولایی است
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مکتب سلیمانی را مکتب اسلام اهل بیتی، امام راحل و رهبری دانست و گفت: باید همین نگاه را داشته باشیم و تنها برای توسعه جهانی اسلام گام برداریم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی پیش از ظهر امروز در همایش گرامیداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی که در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی امامزاده شاه سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: در مورد این شهید بزرگوار، مطالب زیادی گفته شده از جمله توجه خاص ایشان به اهل بیت(ع)، خلوص نیت و همچنین اعتقاد به ولایت فقیه، مرجعیت دینی و روحانیت که جزو خصوصیات بارز ایشان بوده است.

وی افزود: نگاه شهید سلیمانی به مسئله دین و دین‌مداری باید از سوی همه ما مورد توجه قرار بگیرد، زیرا همین موضوع او را در دوران دفاع مقدس و بعد از آن در سنگرهای مختلف دفاع از اسلام و انقلاب، به قهرمانی ملی تبدیل کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه مردم به خصوص دانشگاهیان و روحانیت باید به این نگاه خاص حاج قاسم توجه ویژه داشته باشند گفت: این شهید بزرگوار معتقد بود اسلام باید در قله قرار بگیرد و مسلمانان دست بالا را داشته باشند و نباید تحت یوغ کفار و چپاول آنها قرار بگیرند.

وی ادامه داد: قرآن کریم نیز ما را به همین نوع نگاه دعوت کرده که در مقابل کفار، سستی و هراس و ضعف نداشته باشید بلکه تلاش کنید از آنها پیشی بگیرید البته به شرطی که ایمان محکمی داشته باشید.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه قرآن در سوره‌های محمد و آل عمران، به این مسئله تاکید کرده است گفت: بر این اساس مسلمانان باید در عرصه‌های مختلف از جمله و دانش، بدرخشند و نه تنها ضعفی در مقابل کفار نداشته باشند، بلکه می‌بایست دست بالا را هم در اختیار بگیرند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه قدرت اقتصادی و نظامی مسلمانان هم باید در قله جهانی باشد خاطرنشان کرد: این امر قابل تسری به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز بوده و در واقع برتری مسلمانان باید شامل همه شؤون زندگی بشری باشد.

وی تصریح کرد: وظیفه هر مسلمان است که برای اعتلای جامعه اسلامی تلاش کند و هر جا دید توطئه‌ای علیه اسلام در جریان است، وارد میدان شود؛ این منطق قرآن است و اگر می‌بینیم نیروی قدس سپاه پاسداران، رزمندگانی را تربیت می‌کند که در سوریه، عراق و لبنان با استکبار می‌جنگند، در حقیقت برای عمل به دستورات قرآن است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه مستکبران عالم به دنبال زیر پا گذاشتن اسلام هستند و می‌خواهند مسلمانان را ذلیل کنند گفت: برخی می‌گویند فلسطین به ما چه ارتباطی دارد؟ یا اینکه در عراق و سوریه چکار می‌کنیم؟ حقیقت آن است که اینگونه افراد با حقیقت دین آشنا نبوده و آن را درک نکرده‌اند.

این استاد سطح خارج حوزه علمیه بیان کرد: دشمنان به دنبال تحریف اسلام هستند و حتی تلاش کرده‌اند آیات جهاد را از قرآن حذف کنند زیرا می‌دانند اگر مسلمانان به وظایف حقیقی خود آگاه شوند، استکبار را آرام نخواهند گذاشت البته به این هدف خود نرسیدند بنابراین داعش را ساختند تا مفهوم جهاد را وارونه جلوه دهند و بگویند جهاد مد نظر مسلمانان، همین خشونت‌هاست.

وی اضافه کرد: آن وقت گروهی می‌گویند چرا به سوریه و عراق رفتیم تا با داعش مبارزه کنیم؟ مگر نمی‌بینند که داعش و تکفیری‌ها برای مخدوش کردن چهره اسلام و قرآن به وجود آمدند؟

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه دولت آمریکا با به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی، تروریست بودن خود را به اثبات رساند گفت: در عین حال ایالات متحده تلاش می‌کند ایران را محور تروریسم معرفی کند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: شهید سلیمانی به این حقیقت پی برده بود و آرام و قرار نداشت، او به دنبال این نبود که جایی را تصرف کند و قدرتی داشته باشد بلکه هدفش، حفظ و توسعه اسلام ناب بود و آنچه امروز جامعه ما به آن نیاز دارد و همه اقشار باید از آن بهره ببرند، همین تفکر و نگاه جهانی به مسئله دین است.

وی تاکید کرد: مسئولان نظام اسلامی باید شخصیت‌هایی مانند حاج قاسم و دیگر شهدای مقاومت را الگوی خود قرار دهند و تنها برای خدا کار کنند تا هم کارشان نتیجه‌بخش باشد و هم از آسیب‌ها مصون بماند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی «مکتب سلیمانی» را مکتب اسلام اهل بیتی، امام راحل و رهبری دانست و تصریح کرد: ما نیز باید همین نگاه را داشته باشیم و تنها برای توسعه جهانی اسلام گام برداریم.

ارسال نظرات