۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۷۲۷۰۹۵

اعلام فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای «میراث سرد» در قم

اعلام فراخوان نخستین جشنواره رسانه‌ای «میراث سرد» در قم
دبیر نخستین جشنواره رسانه‌ای «میراث سرد» از برگزاری این جشنواره با محوریت صرفه‌جویی در مصرف گاز در استان قم خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حسین طالب‌علی دبیر نخستین جشنواره رسانه‌ای «میراث سرد» از برگزاری این جشنواره با محوریت صرفه‌جویی در مصرف گاز در استان قم خبر داد. 

وی با اشاره به سرد شدن هوای کشور و چالش‌ تامین گاز مصرفی،‌ اظهار داشت: طبق آمار بیش از ۷۰ درصد از گاز تولیدی کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می‌شود و در هفته‌های گذشته مصرف گاز از 600 میلیون متر مکعب گذر کرده و میزان بی سابقه‌ای را رقم زده که این نحوه مصرف می‌تواند چالش‌های فراوانی را برای مردم و دولت در تامین گاز و حتی برق به وجود آورد.  
 
دبیر نخستین جشنواره رسانه‌ای «میراث سرد» با تاکید بر اینکه تغییر فرهنگ مصرف گاز در کشور یکی از الزامات اساسی برای رفع این مشکل است، گفت: رسانه‌ها می‌توانند در بهینه‌سازی مصرف انرژی، به ویژه گاز و برق در جامعه اثرگذار باشند و از این رو شرکت گاز استان قم با همکاری خانه مطبوعات با هدف قدردانی از اصحاب رسانه و هنر برای مشارکت در این فرهنگ‌سازی حیاتی، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای «میراث سرد» کرده‌است. 

وی ادامه داد: این جشنواره در بخش‌های خبر، گزارش، مصاحبه، تک عکس خبری، چند رسانه‌ای شامل موشن‌گرافی، اینفوگرافی، پوستر، پادکست، فیلم خبری و مستند در سطح استان قم برگزار می‌شود.
 
طالب‌علی به محورهای این جشنواره اشاره کرد و گفت: گاز مصرف بهینه و صرفه‌جویی، گاز و مصرف ایمن، گاز و رفاه اجتماعی، گاز و محیط زیست، گازرسانی روستایی و مهاجرت معکوس و توسعه گازرسانی در استان قم محورهای این جشنواره رسانه ای است که اصحاب رسانه و هنر می‌توانند آثار خود را حول آن تولید و منتشر کنند.  
 
وی افزود: به نفرات اول هر بخش تندیس، لوح تقدیر و مبلغ نقدی 20 میلیون ریال، نفرات دوم هر بخش لوح تقدیر و مبلغ نقدی 15میلیون ریال، نفرات سوم هر بخش لوح تقدیر و مبلغ نقدی 10میلیون ریال و همچنین به تعدادی از شرکت‌کنندگان این جشنواره به قید قرعه جوایزی اهداء خواهد شد.  
 
 وی ادامه داد: آثاری قابلیت شرکت در این رویداد رسانه‌ای را دارند که از اول دی ‌ماه 1401 تا 30 بهمن ماه 1401 در یکی از نشریات استانی، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری استان و نشریات سراسری (ویژه استانی) دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده باشد.

طالب علی با دعوت از اصحاب رسانه استان قم برای شرکت در این رویداد رسانه‌ای خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه استان قم برای دریافت فراخوان و فرم ثبت نام به وب سایت خانه مطبوعات استان قم مراجعه کرده و آثار خود را برای شرکت در این جشنواره به همراه فرم ثبت‌نام تا تاریخ 5 اسفندماه 1401 به شماره 09924709550 در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.

 

ارسال نظرات