۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۷۲۷۱۰۶
امام جمعه ساوه مطرح کرد؛

حضور به موقع قمی‌ها در قیام ۱۹ دی/ رضا خان به دنبال تز اسلام زدایی بود

حضور به موقع قمی‌ها در قیام ۱۹ دی/ رضا خان به دنبال تز اسلام زدایی بود
حجت الاسلام رحیمی شناخت دشمن و حضور به موقع در صحنه را بسیار مهم دانست و گفت: هنر قمى‏ ها اين بود كه دشمن را فوراً شناختند و در همان وقت اوّل به آن پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفر رحیمی خطیب جمعه ساوه ضمن  سفارش به تقوا گفت: دلباخته به دنیا هیچ نهی الهی را پذیرا نمی شود و موعظه هیچ واعظی را قبول نمی کند در حالیکه با چشم خود غافلانی را می بیند که ناگهان در چنگال مرگ گرفتار می شوند، در جایی که نه تقاضای عفو پذیرفته می شود و نه بازگشتی وجود دارد.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به حادثه 17 دی 1314 روز اجرای توطئه استعماری کشف حجاب به دستور رضاخان پهلوی ابراز کرد: ایستادگی مردان و زنان مومن در مقابل طرح ضد اسلامی رضا خان که البته برگرفته از نقشه های شوم انگلیس و استعمار هم بود نقطه روشنی در کارنامه ملت مومن و بصیر ایرانی است.

وی افزود: مبارزه اجباری با حجاب و عفاف یکی از مهمترین جلوه های اجرای تز اسلام زدایی و جایگزین ارزش های لیبرالیستی بود که مع الاسف رسانه های نوین همین طرح را تبلیغ کرده و در صدد نهادینه کردن آن هستند و لذا گسترش فساد و تباهی در میان جوانان و تغییر فرهنگ و قوانین حاکم بر زن و خانواده از مهمترین محورهایی هستند که در این نبرد رسانه ای به آنها توجه شده است.

امام جمعه ساوه  با اشاره به نابسامانی وضعیت اینترنت و دسترسی راحت کودکان و جوانان به آن اظهار داشت: در اثر تبلیغات رسانه ای و ماهواره ای و غفلت خانواده ها و مسئولین امر هر روز شاهد پرپر شدن حیا و عفت جوانان خود هستیم و جوانان ما را سوق به ولنگاری و برهنگی می کنند و همه ساکت و راکد نشسته ایم.

وی با ابراز اینکه اسلام با تشریع حکم حجاب به بهداشت روانی زنان و مردان کمک می کند، تصریح کرد: اگر میان زن و مرد حریمی وجود نداشته باشد و زنان همه زیبایی های خود را در مراء و منظر مردان قرار دهند این کار موجب تحریک تقاضاهای جنسی مردان شده و آرامش و امنیت را از زنان خواهند گرفت و ثانیاً حجاب روابط خانوادگی را تحکیم کرده و از فروپاشی نظام خانواده جلوگیری می نماید لذا بدون تردید آزادی جنسی و بی حجابی زنان در جامعه موجب سست شدن پایه های روابط خانوادگی خواهد شد.

وی ادامه داد:  حجاب حریم اجتماع را از بی عفتی و آلودگیهای جنسی  نگه می دارد، چون بی حجابی موجب می شود محیط اجتماع که محیط کار و تلاش است به محیطی برای ارضای خواسته های جنسی و امیال شهوانی تبدیل شود .

حجت الاسلام رحیمی به سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام به گورباچف رهبر شوروی سابق و قیام خونین مردم قم در اعتراض به مقاله ساواک علیه حضرت امام اشاره کرده و خاطرنشان کرد: آمریکا، اسرائیل، عربستان و استکبار جهانی باید بدانند ممکن نیست به مقدسات توهین شود ولی غیرت الهی به حرکت در نیاید.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با حادثه 19 دی ماه مردم قم یادآور شد: نكته اصلى‏ كه در قضيّه قم وجود دارد، مردم قم در آن مقطع، به‏ هنگام عمل كردند؛ هر کاری اگر در وقت خود انجام گرفت، تأثير می‌‏كند يا تأثير آن افزايش پيدا مى‏كند.

امام جمعه ساوه افزود: هنر قمى‏ها اين بود كه دشمنى را فوراً شناختند و در همان وقت اوّل به آن پاسخ دادند، و الّا اگر بعد از آن‏كه آن رفتار خباثت‏آميزِ توطئه‏آميزِ دشمن نسبت به امام بزرگوار(ره) انجام گرفت، اين‏دست آن‏دست مى‏كردند، (مى‏گفتند) حالا مى‏كنيم، فردا مى‏كنيم، يك ماه ديگر مى‏كنيم، اين حوادث بعدى اصلاً به‏وجود نمى‏آمد.

حجت الاسلام رحیمی به سالروز وفات یا شهادت حضرت ام البنین و روز تکریم مادران و همسران شهدا اشاره کرده و اظهار داشت: در خاندان و تبار پاک ام البنين چند ويژگي مهم از جمله شجاعت، دلاوری، ادب و متانت، وفا و پایبندی به تعدات وجود دارد که همگي در وجود عباس(ع) به ظهور رسيد.

ارسال نظرات