۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۷۲۷۱۱۲
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

شهید سلیمانی با ۱۲۰ کشور حامی داعش جنگید

شهید سلیمانی با ۱۲۰ کشور حامی داعش جنگید
امام جمعه کرمانشاه گفت: به‌گفته هیلاری کلینتون داعش توسط ۱۲۰ کشور دنیا ایجاد شد که در واقع حاکی از آن است که حاج قاسم با ۱۲۰ کشور دنیا جنگیده‌است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه، تقوا را سرمایه خواند و اظهار داشت: خداوند از بندگان تنها تقوا و سلامت نفس را مطالبه می‌کند برهمین مبنا باید همواره تقوا را رعایت کنیم تا پشیمان نشویم.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب رفیق، افزود: چگونگی رفاقت و معاشرت با افراد بسیار مهم است تا جایی که در گذشته برای انتخاب منزل ابتدا درباره همسایگان تحقیق می کردند.

به گفته آیت‌الله علما باید افرادی را به رفاقت بگیریم که سطح شخصیتی آنها از ما بالاتر باشد زیرا انسان موجودی تاثیرپذیر است و این موضوع قابل انکار نیست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: در اجتماعیات چشم و هم‌چشمی بسیار مرسوم است درحالی که رفتاری ناپسند است و قرآن نیز نسبت به آن هشدار داده‌است.

آیت‌الله‌ علما تصریح کرد: اسلام بهترین روانشناس است تا جایی که همه روان‌شناسان باید بر سر سفره اسلام بنشینند البته بسیاری از مبانی روانشناسی در اسلام ریشه دارد.

وی تذکر دادن به رعایت تقوا را تذکر به سلامت نفس خواند و افرود: تقوا کلمه‌ای انسان ساز است.

امام جمعه کرمانشاه قرآن را کتاب انسان سازی اعلام و خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) را قرآن ناطق نامیده‌اند زیرا قرآن در وجود ایشان نهادینه شده‌است برهمین مبنا دست کشیدن به آیات قرآن و نام اميرالمؤمنين  علی(ع) بدون وضو جایز نیست.

آیت‌الله‌علما گفت: به ‌فرموده حضرت سلیمان(ع) نباید سریع افراد را قضاوت کنیم بلکه باید رفقای آن‌ها را بشناسیم.

وی با تاکید بر نقش دوست خوب در هدایت، افرود: نمی‌توان هرکسی را به‌عنوان رفیق انتخاب کرد بلکه باید با افرادی معاشرت کنیم که بر زندگی ما اثرگذار هستند.

آیت‌الله علما با هشدار نسبت به افسار گسیختی فضای مجازی، خاطرنشان کرد: اغتشاشات اخیر از طریق فضای مجازی راه اندازی شد برهمین اساس باید متوجه این فضا باشیم.

وی عنوان کرد: به فرموده رهبر انقلاب فضای مجازی هم جنبه‌های خوب و هم جنبه‌های بد دارد.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین، گفت: شرق و غرب دلسوز جوانان مملکت ما نیستند بلکه ما باید برای خود دلسوزی کنیم.

آیت‌الله علما در خطبه های دوم نماز جمعه نیز با بیان اینکه تنها با دم زدن از تقوا کاری از پیش نخواهد رفت، خاطرنشان کرد: به‌فرموده امام علی(ع) تقوا حصار است.

وی با اشاره به مناسبت‌های هفته آینده، افزود:  شانزدهم دی ماه سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز مادران و همسران شهدا است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اذعان کرد: بهشت زیر پای مادران است و صبر مادران شهدا کمتر از شهدا نیست. در واقع باید گفت که مادران و همسران شهدا کشور را نگهداشته‌اند.

آیت‌الله علما با اشاره به روز شهدای دانشجو همزمان با سالروز شهادت شهید علم‌الهدی، گفت: در راه انقلاب خون‌های زیادی ریخته شده پس باید قدر آن را بدانیم.

وی افزود: در دوران پیش از انقلاب به دستور شاه توهینی در روزنامه اطلاعات آن زمان منتشر شد که منجر به قیام مردم قم شد و البته آن قیام به انقلاب متصل شد.

آیت‌الله علما خاطرنشان کرد: بیست و دوم دی ماه سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام راحل در سال ۱۳۵۷ است.

وی با اشاره به موضوع دیدار با خانواده حاج قاسم، افزود: سردار سلیمانی مردی فراموش نشدنی است که در سالروز شهادت وی از ۷۰ کشور دنیا به زیارت مزارش حضور یافتند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: سردار سلیمانی به‌عنوان انسانی نابغه، روح تازه‌ای به جبهه مقاومت دمید.

آیت‌الله‌ علما با یادآوری سخن بنیان‌گذار کبیر انقلاب مبنی بر له‌کردن دشمنان انقلاب اسلامی ایران، اذعان کرد: اقدامات حاج قاسم در مقابله با دشمنان ماندگار است.

وی با تاکید بر ناتوانی دشمنان انقلاب اسلامی ایران، عنوان کرد: اکنون به‌دنبال فضاسازی های جمهوری اسلامی ایران آمریکا نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: به‌گفته هیلاری کلینتون داعش توسط ۱۲۰ کشور دنیا ایجاد شد که در واقع حاکی از آن است که حاج قاسم با ۱۲۰ کشور دنیا جنگیده‌است.

به گفته آیت‌الله علما سردار سلیمانی ۴۰ سال در کشورهای مختلف و در عرصه‌های گوناگون با اخلاص و صلابت روزگار گذراند و اکنون نیز  افراد زیادی چون حاج قاسم در سپاه و ارتش مشغول خدمت هستند./1400/

ارسال نظرات