۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۷۲۷۲۶۰

علامه شهید، الگوی جامع طلبگی

علامه شهید، الگوی جامع طلبگی
مرحوم آیت الله مؤمن می‌فرمود خیلی دوست داشتم جزء گروه علمی آقا مصطفی باشم چرا که برنامه بسیار منظمی داشتند شنبه تا چهار شنبه مشغول درس و کار علمی بودند و پنج شنبه به ورزش و کوهنوردی می‌پرداختند و جمعه را نیز به خانواده اختصاص داده بودند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، در حاشیه نشست بزرگداشت علامه شهید سیدمصطفی خمینی، حجت الاسلام و المسلمین کیوانی و حجت الاسلام هدایت به بیان خاطرات طلبگی و مشی زندگانی علامه شهید پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین کیوانی با بیان انسجام علمی و عملی مرحوم سید مصطفی خمینی گفت: مرحوم آقای مومن می‌فرمود من یکسال از گروه ایشان عقب بودم و خیلی دوست داشتم جزء گروه علمی آقا مصطفی باشم چرا که برنامه بسیار منظمی داشتند شنبه تا چهار شنبه مشغول به شدت درس و کار علمی بودند و پنج شنبه به ورزش و کوهنوردی می پرداختند و جمعه را نیز به خانواده اختصاص داده بودند؛ چون ایشان گروهشان را بسته بودند، به اعضای آن اصرار می کردم که مرا هم در جمع خودشان بپذیرند تا اینکه مرا به حاج آقا مصطفی ارجاع دادند. حاج آقا مصطفی گفت مشکلی نیست اما یک شرط دارد در جواب ایشان گفتم هر شرطی باشد قبول می‌کنم.

در ادامه حجت الاسلام هدایت به بیان خاطرات پدرشان از حاج آقا مصطفی پرداخته و طریقه ایشان در تحصیل و طلبگی را همینطور که در خاطرات آیت الله مومن آمده است، برشمردند و افزودند: گروه حاج آقا مصطفی خمینی در زمانی که در نجف بودند همین طریق برنامه را داشتند با این تفاوت که پنجشنبه ها به صورت پیاده به سمت کربلا راه می‌افتادند و سحر شب جمعه به زیارت اباعبدالله الحسین علیه السلام می‌پرداختند.

 

تعداد بازدید : 1
ارسال نظرات