۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۷۲۷۳۲۰
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

سکوت دولت فرانسه، مجوز توهین به مقام معظم رهبری شده است

سکوت دولت فرانسه، مجوز توهین به مقام معظم رهبری شده است
حجت الاسلام والمسلمین لونی گفت: اگر دولت فرانسه در این زمینه سکوت می‌کند به معنای رضایت کامل این دولت از عملکرد و توهین های نشریه شارلی ابدو و امثال آن به رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مقدسات است.

اشاره: نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» که سابقه طولانی در توهین به مقدسات اسلامی و مسلمانان دارد، اخیرا نیز به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرجعیت دینی، مقدسات و ارزش‌های دینی و ملی مردم ایران و مسلمانان اهانت کرد که با واکنش تند مردم و برخی از مسئولان کشور رو به رو شد و عموم طلاب، دانشجویان، اساتید و مردم غیور و ولایتمدار برخی از شهرها نیز در محکومیت اقدام شنیع و مذبوحانه نشریه صهیونیستی فرانسه در تجمعات شرکت کرده و به یاوه گویی های این نشریه هتاک و دولت همراه او یعنی فرانسه پاسخ قاطعانه دادند.

در همین راستا خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، با حجت الاسلام والمسلمین ولی الله لونی رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت و گویی انجام داده است که در ادامه می‌خوانید:

رسا- هدف دولت فرانسه و نشریه شارلی ابدو در توهین به رهبر معظم انقلاب و مقام مرجعیت چیست؟

در این باره باید گفت در یک زمانی سخن و بحث بر روی اهانت و جسارت یک نشریه است که به نظر ما، آنقدر ارزش ندارد که بخواهد ملت و دولتی در مقابل آن بایستد؛ اما دنیا و ملت ما می دانند و همچنین دولت فرانسه می‌داند که پشت این نشریه به دولت خبیث آن کشور گرم است و دولت فرانسه و سایر دولت های غربی، خود بارها اعلام کرده اند که نشریه هایی مثل شارلی ابدو در حرکت های توهین آمیز بر علیه مقدسات مسلمانان و مردم ایران اسلامی آزاد هستند و این دولت ها با توجیهاتی مثل آزادی بیان و امثال آن به ارتکاب اهانت های این چنین نشریه ها، چراغ سبز نشان دادند؛ درحالی که اهانت نامش آزادی نیست و تفاوت آن از آسمان تا زمین است.

دولت فرانسه مجموعه‌ای از رفتارهای ضد ایرانی را انجام می‌دهد

دولت های غربی و دولت فرانسه از ابزارهایی مثل نشریه ها به ملت ایران اسلامی اهانت می‌کنند و در صدد تقابل با آنان هستند و با ارتکاپ این گونه اعمال پستی، ضمن دخالت در امور داخلی ایران اسلامی از پذیرش مسئولیت های این گونه اهانت ها نیز شانه خالی می کنند؛ اما طبق عرف بین الملل و قوانینی که در دنیا رایج و موجود است، زمانی که توهینی از مراکز رسمی مثل نشریه یک کشور نسبت به مقدسات و مقامات کشوری دیگر، آن هم به عالی ترین مقام معنوی، سیاسی و علمی نه تنها ایران اسلامی؛ بلکه جهان اسلام و حتی فراتر از آن به رهبر کل انسان های آزادی خواه که چشم امید به ایران اسلامی به عنوان کانون آزادی بخش و عدالت خواه جهان دوخته اند، صورت می‌گیرد باید دولت آن کشور نشریه توهین کننده را مجازات و توبیخ کرده و آن را مدیریت کند.

به عبارت دیگر ضوابط داخلی کشور هایی مثل فرانسه اصلاً اجازه نمی‌دهد که نشریه‌ای در این سطح از اهانت را مرتکب شود و اگر دولت فرانسه در این زمینه سکوت می‌کند به معنای رضایت کامل این دولت از عملکرد و توهین های این نشریه و امثال آن به رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مقدسات است.

ضمن آنکه قرائن فراوانی وجود دارد که دولت فرانسه و دولت های غربی، همواره خواهان نه تنها توهین این نشریه؛ بلکه بالاتر از این توهین ها را خواستار هستند که مسئله برجام و همراهی در جنگ صدام حسین علیه انقلاب اسلامی در 8 سال دفاع مقدس و به وجود آوردن داعش و گروه های تروریستی خون آشام و جنایتکار برخی از این خواسته ها هستند.

دولت فرانسه مجموعه‌ای از رفتارهای ضد ایرانی را انجام می‌دهد

به عنوان مثال دولت فرانسه از فردی مثل مسیح علینژاد که به انقلاب اسلامی اهانت کرده و می‌کند، حمایت کرده و می کند؛ فردی که رفتار های تروریستی را از رسانه همان کشورهای غربی منتشر می‌کند و آزادانه بر علیه انقلاب اسلامی و مقدسات مردم ایران در آن کشورها فعالیت می‌کند و رئیس جمهور فرانسه، چنین عنصری را که نماد اغتشاش و نا امنی بوده و بخش زیادی از خون های ریخته شده در اغتشاشات اخیر بر گردن او است را دعوت کرده و در کنار خود در مقابل دوربین های جهان ایستاده و او را تشویق و دعوت به فرانسه می‌کند.

بنابراین دولت فرانسه مجموعه‌ای از رفتارهای ضد انقلاب اسلامی را انجام می‌دهد که توهین نشریه شارلی ابدو به رهبر معظم انقلاب، موضع‌گیری هایی که در برابر جنایات منافقین برای مشروعیت بخشیدن به کارها و اعمال های مجاهدین خلق انجام می گیرد و خیانت هایی که این کشور در عدم پایبندی به قراردادهای خود با کشور ایران اسلامی در دولت قبل انجام داده است، همه و همه نشانه ها و علامت هایی است مبنی بر این که دولت فرانسه و مسئولان آن کشور در نهایت دشمنی همه جانبه با انقلاب اسلامی، جبهه مقاومت و جهان آزادیخواه قرار گرفته اند.

به عبارت دیگر تقابل ما با جهان، نظام غرب و نظام لیبرال دموکراسی غرب که نظام سرمایه داری است، چون درحال افول و نابودی قرار گرفته اند، همیشه واکنشی به کنشگری ایران اسلامی دارند. فرانسه و دولت آن در این عمل شنیع و اهانت به مقدسات مردم و رهبری ایران اسلامی مسئول بوده و مجرم هستند و ما باید از تمامی ظرفیت های خود برای محکومیت این گونه اقدام ها استفاده کنیم.

مردم انقلابی ایران چنان که تا به حال نیز جواب دندان شکنی به اهانت کنندگان به مقدسات، مرجعیت و ولایت داده‌اند از این به بعد نیز ساکت نخواهند بود و دانشجویان، طلاب علوم دینی و سایر اقشار مردم در مقابل چنین کارهایی محکم خواهند ایستاد؛ چرا که ولایت و مرجعیت جزئی از عقیده و باور مردم ما است.

دولت فرانسه مجموعه‌ای از رفتارهای ضد ایرانی را انجام می‌دهد

رسا- آیا نباید بابت اینگونه توهین ها به مقام معظم رهبری که دارای جایگاه سیاسی - معنوی نیز هستند، پیگیری های قضایی و حقوقی لازم در مجامع بین المللی صورت گیرد؟

هرچند اهانت و جنایت نشریه فرانسوی و دولت آن در حق ملت بزرگ ایران نه تنها آسیبی به انقلاب اسلامی نمی‌زند، بلکه دولت فرانسه را از همیشه بیشتر در بین مردم انقلاب اسلامی منفورتر کرده و وحدت ملی و پیوند درونی ما را تقویت کرد؛ اما باید وزارت امور خارجه از اهرم های سیاسی، روابط بین الملل و سازمان های بین المللی در این قضیه ورود پیدا کند و معاونت حقوق بشر قوه قضاییه وارد شده و حوزه های علمیه نیز از طریق واتیکان برای جلوگیری از اهانت به مقدسات ادیان و کشورها اقدامات لازم را انجام دهند تا از این به بعد به مقدسات اهانت و توهینی صورت نگیرد.

این عمل نشریه فرانسوی و چراغ سبز دولت فرانسه به ارتکاب چنین اعمالی علاوه بر این که خلاف تمامی قوانین بین المللی، خلاف حقوق و قوانین داخلی آن کشور و تمامی کنوانسیون ها بود؛ بلکه خلاف باورهای دینی هر انسان و حتی که خلاف عقل و عقلانیت و هرگونه اخلاق بود‌ که انجام پذیرفت.

دولت فرانسه به جای اینکه به مشکلات دیگر کشورها پرداخته و در مقابل، درباره مشکلات داخلی خود فرافکنی کنند، ابتدا مشکلات خود را حل کرده و جواب جلیقه‌زردها معترض را بدهد، جواب نخبگان جامعه خود را که به نظام لیبرال دموکرات، انتقادهای مبنایی دارند را بدهد و جواب کسانی را بدهد که انتقادهای عملکردی به رئیس جمهور خود مکرون دارند که دولتی دنباله رو آمریکا بوده و ملت فرانسه را تحقیر کرده است.

باید دولت فرانسه ابتدا مشکلات داخلی خود و جواب انتقادهایی که بر این کشور درباره نحوه برخورد با جلیقه زردها و معترضان خیابانی را دهد و بعد از حل مشکلات خود دم از حقوق بشر کشورهای دیگر بزند.

دولت فرانسه مجموعه‌ای از رفتارهای ضد ایرانی را انجام می‌دهد

البته حقوق بشری که اینها بر آن اعتقاد دارند دروغی بیش نیست؛ بشری که آنان می‌گویند، حیوانیت است و این کشورها حتی حقوق حیوانات را نیز رعایت نمی کنند و این برخوردها و مواضعی که در مقابل معترضان و مردم جهان اتخاذ می کنند به گونه ای است که حتی حیوان با حیوان، آن اعمال را مرتکب نمی شود.

اعمالی که این کشورها با مردم جهان تحت عنوان حقوق بشر می کنند، بزرگ ترین جنایتی است که از حقوق بشر علیه بشریت در سطح بین المللی انجام می دهند. ما باید از ظرفیت‌های داخلی فرانسه علیه خودشان استفاده کنیم و این ظرفیت ها ظرفیت هایی است که ما با آن آشنا هستیم.

رسا- با تشکر از شما بابت فرصتی که در اختیار خبرگزاری رسا قرار دادید.

 

گفتنی است نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» که سابقه طولانی در توهین به مقدسات اسلامی دارد، اخیرا نیز به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرجعیت دینی و مقدسات و ارزش‌های دینی و ملی اهانت کرد که با واکنش تند رئیس دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران روبه‌رو شد و سفیر فرانسه در تهران را به وزارت امور خارجه کشاند و در اولین گام، ایران انجمن ایران‌شناسی فرانسه در تهران را نیز تعطیل کرد. 

چندی پیش نیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو کاریکاتوری اهانت‌بار به رئیس جمهور کشورمان، منتشر کرد که به احضار کاردار فرانسه به وزارت خارجه در نبود سفیر این کشور در ششم مهر ماه توسط رئیس اداره دوم اروپای غربی (وزارت خارجه) منجر شد.

حسین امیر عبداللهیان پس از اقدام اهانت‌بار این نشریه فرانسوی در توئیتر نوشت: اقدام توهین‌آمیز و خارج از نزاکت نشریه‌ای فرانسوی در انتشار کاریکاتور علیه مرجعیت دینی و سیاسی بدون پاسخ قاطع و مؤثر نخواهد ماند. به دولت فرانسه اجازه نمی‌دهیم پا را از گلیم خود فراتر گذارد. آنها قطعا مسیر اشتباهی را انتخاب کرده‌اند. پیش‌تر این نشریه را در فهرست تحریم‌ها قرار دادیم.

ارسال نظرات