۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۷۲۷۳۷۷

برشی از کتاب مطالعات اسلامی زنان و خانواده در فضای مجازی

برشی از کتاب مطالعات اسلامی زنان و خانواده در فضای مجازی
در فضای مجازی فضای مجازی جزئی لاینفک از جامعه ما محسوب می‌شود و نکته قابل توجه شیوه حضور زنان در فضای مجازی و انتخاب نوع فعالیت در این بستر است.

به گزارش گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، فاطمه کریمی دردشتی در کتاب «مطالعات اسلامی زنان و خانواده در فضای مجازی» می نویسد:

در سده اخیر، ارتباطات در فضای مجازی گسترش یافته و در کشور ما این گستردگی مشهود و انکارناپذیر است و روند صعودی دارد؛ به گونه‌ای که فضای مجازی جزئی لاینفک از جامعه ما محسوب می‌شود. نکته قابل توجه شیوه حضور زنان در فضای مجازی و انتخاب نوع فعالیت در این بستر است.

فعال یا منفعل بودن، میزان اثرگذاری یا اثرپذیر بودن آن بر سبک زندگی و ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهت آسیب‌شناسی و ارائه راهبرد و راهکار نیازمند تحقیق و پژوهش است. برخی از پژوهشگران باتوجه به اهمیت و ضرورت این موضوع و تغییر و تحولات پیش‌رو، برآن شدند با رویکرد دینی، به فضای مجازی و مباحث سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، روانشناسی، حقوقی و فقهی بپردازند.

پژوهش حاضر از دو منظر حائز اهمیت است: ۱ به عنوان منبعی جامع و کامل برای پژوهشگران در حوزه زنان، خانواده و فضای مجازی است زیرا تمامی مقالات، پایان‌نامه‌ها و کتاب‌ها براساس معیارهای مدنظر پژوهش ارائه شده است. ۲٫ خلأ و شکاف‌های پژوهشی به ویژه ظرفیت‌های موجود در موضوعات وضعیت‌شناسی، سیاسی و سیاست‌گذاری، اجتماعی، اخلاقی، روانشناسی، حقوقی و فقهی شناسایی شده است. در این پژوهش در گام اول منابع و سایت‌های علمی مهم کشور مورد بررسی قرار گرفت و ۹ پایگاه علمی برتر انتخاب گردید. در گام دوم کلیدواژه‌های مربوط به موضوع با رصد کلی در پایگاه‌های علمی، استخراج شد.

در گام سوم کلیدواژه‌های گردآوری شده، در سایت‌های منتخب، رصد و جست‌وجو گردید. در جست‌وجوی اولیه بیش از ۴۵۰ اثر پژوهشی یافت شد. در نهایت پس از غربالگری و براساس معیارهای انتخاب آثار، ۲۲۳ اثر مورد ارزیابی و مطالعه قرار گرفت. در گام چهارم گزارش آثار منتخب نگارش شد و در گام پنجم تحلیل آماری انجام گردید

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۱
نام نویسنده اثر؟
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
نام نویسنده کتاب؟!
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
این پژوهش در چه قالبی هست؟
1
0
ناشناس
United Arab Emirates
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
لطفا مطلب را کامل تر کنید
0
0