۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۷۲۷۴۱۷
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد:

تأسیس مرکز خدمات و شهرک مهدیه از پیشنهادات مجمع نمایندگان طلاب است

تأسیس مرکز خدمات و شهرک مهدیه از پیشنهادات مجمع نمایندگان طلاب است
رئیس مجمع نمایندگان طلاب گفت: تأسیس مرکز خدمات حوزه های علمیه و شهرک مهدیه با پیشنهادات، مصوبات و پیگیری های مجمع نمایندگان طلاب بوده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در جلسه طلاب و فضلای استان قزوین که در نمازخانه مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین در تاریخ شیعه پیشتاز بوده و علمای بزرگی در این خطه حضور داشتند که مایه افتخار است.

وی ابراز داشت: دشمن از قدرت فکری و تعصب اهالی استان قزوین واهمه داشته و ترسیده اند و باید به این مسئله مباهات کرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: نمایندگان طلاب و فضلای استان قزوین، فعالیت های مناسبی در مجمع نمایندگان طلاب داشته اند که جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با اشاره به آیه 151 سوره بقره، بیان داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «كَمَا أَرْسَلْنَا فِيكُمْ رَسُولًا مِنْكُمْ يَتْلُو عَلَيْكُمْ آيَاتِنَا وَيُزَكِّيكُمْ وَيُعَلِّمُكُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَيُعَلِّمُكُمْ مَا لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ / همان‌گونه (که با تغییر قبله، نعمت خود را بر شما کامل کردیم،) رسولی از خودتان در میان شما فرستادیم؛ تا آیات ما را بر شما بخواند و شما را پاک کند و به شما، کتاب و حکمت بیاموزد و آنچه را نمی‌دانستید، به شما یاد دهد».

وی اظهار داشت: بر اساس این آیه، در زمان غیبت، حوزه های علمیه علومی را در اختیار دارند که بتوانند حکمت را به مردم یاد داده و آنچه را که نمی دانند، به آنان آموزش دهند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: در ایام 19 دی قرار داریم و مردم قم، دیدار مهمی را با رهبر معظم انقلاب داشته اند و ایشان نکات بسیار مهمی را در این دیدار بیان کرده اند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در بخش دیگر از سخنان خود به سابقه مجمع نمایندگان طلاب اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این مجمع به دستور امام خمینی (ره) راه اندازی شده و جامعه مدرسین موظف شد از نظرات و پیشنهادات فضلای حوزه به عنوان نمایندگان طلاب استفاده نماید.

وی بیان داشت: هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب به پایان رسیده و ان شاءالله هفته آینده انتخابات نهمین دوره این مجمع در قم برگزار خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: دوره اول مجمع نمایندگان طلاب با 70 نماینده آغاز شد و در حال حاضر، قریب به 200 نماینده دارد و این مجمع می توانند پناهگاه خوبی برای طلاب باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ابراز داشت: نمایندگان طلاب، سنگ صبور طلاب بوده و می توانند گاهی گره های طلاب را باز کنند؛ البته بودجه ای در اختیار مجمع نمایندگان طلاب نیست و بحمدالله با دست خالی توانسته اند کارهای بزرگی را انجام دهند.

وی خاطرنشان ساخت: به عنوان مثال، تأسیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با پیشنهادات، مصوبات و پیگیری های مجمع نمایندگان طلاب بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب بیان داشت: همچنین راه اندازی شهرک مهدیه نیز با پیشنهاد و پیگیری مجمع نمایندگان طلاب بوده و بحمدالله مصوبات مناسبی در این مجمع وجود داشته که امروز طلاب و فضلا از آن بهره می برند.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین مسلم درگاهی به ایراد سخن پرداخت و گفت: امام صادق علیه السلام در روایتی فرمودند: «إنّ فينا أهلَ البَيتِ في كُلِّ خَلَفٍ عُدولاً يَنفُونَ عَنهُ تَحريفَ الغالِينَ و انتِحالَ المُبطِلينَ و تَأوِيلَ الجاهِلينَ / در ميان ما اهل بيت در هر نسلى افراد عادلى هستند كه تحريفِ غلو كنندگان و دستبردِ باطل گرايان و تأويلِ (توجيهِ) نادانان را از دين مى زدايند و دور مى كنند».

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، جانشین و خلف صالح امام راحل، دوست و دشمنان اقرار کرده اند که اگر ایشان بیشتر از امام عمل نکرده باشد، کمتر از امام راحل عمل نکرده است و از خط ایشان فاصله نگرفته است.

نماینده طلاب الموت ابراز داشت: رهبر انقلاب در یکی از سخنرانی های خود به برنامه های دشمن اشاره داشته و بیان کردند: برنامه کوتاه مدت آنان، فتنه و کودتاست که نتوانسته اند و ناامید شدند؛ دشمن در میان مدت بحث اقتصاد و معیشت مردم را به میدان آوردند و بحمدالله خیلی موفق نبوده اند و قصدشان در بلندمدت، تغییر نظام است که حوادث اخیر، جزو برنامه های بلندمدت آنان بوده است.

حجت الاسلام درگاهی خاطرنشان ساخت: دشمن در اغتشاش اخیر به صورت جنگ احزابی وارد شده و یهود، کومله، بهایی، سلبریتی، داخلی و خارجی به میدان آمدند؛ اما به لطف خدا و ایستادگی مردم کار به جایی نبردند.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند که اسلام امام راحل با اسلام دیگران متفاوت است؛ در این اسلام، جز خدا هیچ نیتی وجود ندارد و در تمام صحنه ها مفهوم اسلام با ولایت جدا نشده است؛ همچنین دشمن شناسی در آن پررنگ است.

نماینده طلاب الموت اظهار داشت: از دیگر ویژگی های اسلام امام راحل این است که شناخت ولایت فقیه در آن وجود دارد و بصیرت دادن به مردم از دیگر ویژگی های آن است.

حجت الاسلام درگاهی در پایان ابراز داشت: هفته آینده، انتخابات مجمع نمایندگان طلاب را در پیش داریم و امیدواریم طلاب و فضلا در این انتخابات مهم شرکت کرده و نمایندگان خوبی را برای خود در مجمع نمایندگان طلاب انتخاب نمایند.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه، برخی از کاندیداهای انتخابات مجمع نمایندگان طلاب شهرهای استان قزوین به بیان برنامه های خود پرداختند.

ارسال نظرات