۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۷۲۷۴۲۵

مستند دیدار چهل ساله مقام معظم رهبری با مداحان + فیلم

مستند دیدار چهل ساله مقام معظم رهبری با مداحان + فیلم
مستند دیدار‌های مقام معظم رهبری باجمعی از مداحان اهل بیت علیهم السلام که از سال ۱۳۶۲ شروع شد و تا اکنون ادامه دارد منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مستند دیدار‌های مقام معظم رهبری باجمعی از مداحان اهل بیت علیهم السلام که از سال ۱۳۶۲ شروع شد و تا اکنون ادامه دارد منتشر شد.

اولین دیدار رهبر معظم انقلاب با مداحان اهل بیت علیهم السلام در فروردین‌ماه سال ۱۳۶۲در دفتر ریاست جمهوری واقع در خیابان پاستور بود. جمعی به دیدار رییس جمهور آمده‌اند که شاید خبری شدنش برای جامعه آن هم در میانه روزهای نبرد کمی عجیب به نظر می‌رسید.

مستندی از دیدار چهل ساله مداحان با رهبر انقلاب+فیلم

فردای دیدار، تیتر روزنامه‌ها این بود: دیدار جمعی از مداحان تهران و قم با رئیس جمهور! اما چی کسی پیشنهاد برگزاری این دیدار را داد؟

حسین شمسایی که آن روزها مسئول دفتر رئیس جمهور وقت بود، پایه‌گذار دیداری شد که سال اول آن در روز عید غدیر و پس از آن در سالروز میلاد حضرت زهرا (س) تبدیل به وعده هرساله مداحان با آیت‌الله خامنه‌ای شد.

تعداد بازدید : 10

دیداری که پس از دوران ریاست جمهوری و آغاز رهبری ایشان تا امروز ادامه یافته است. اما اهمیت این دیدار برای شخص اول کشور چقدر است که هرسال چند ساعتی را به صورت ویژه به آن اختصاص می‌دهد؟ مروری بر سخنان رهبر انقلاب در این دیدار اهمیت آن را روشن‌تر می‌کند.

ایشان مدح اهل بیت را در جایگاه یک رسانه قدرتمند توصیف می‌کنند. نقش و جایگاه شعر پُر محتوا، نوآوری در عین وفادار بودن به سنت‌های گذشته، سکولار نبودن هیأت، نقش‌آفرینی در مسائل روز کشور و انقلاب و از همه مهم‌تر نقش تبیین و روشنگری توسط هیأت‌ها از اصلی‌ترین تأکیدات رهبر انقلاب در این دیدارهای سالیانه است.

در همه این سال‌ها از پیرغلامان و موی سفیدکردگان تا جوانان و تازه نفس‌های این عرصه، پشت تریبون حسینیه امام خمینی (ره) مداحی کرده‌اند. نام‌هایی که بعضی از آنها دیگر در میان ما نیستند.

ارسال نظرات