۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۷۲۷۴۲۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

بیان کرامات نماینده امام معصوم سبب تقویت ایمان می شود

بیان کرامات نماینده امام معصوم سبب تقویت ایمان می شود
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: بیان کرامات نماینده امام معصوم برای افکارعمومی سبب تقویت ایمان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت علی ابن امام محمد باقر(ع) گفت: منطقه کاشان تحت ولایت علی ابن امام محمد باقر(ع) سفیر دو امام معصوم «امام باقر(ع) و امام صادق(ع)» است.

وی به لزوم آموزش راویان توانمندی که توان بیان عظمت و معرفی امامزاده علی ابن امام محمد باقر(ع) تأکید کرد و افزود: بیان کرامات نماینده امام معصوم برای افکارعمومی سبب تقویت ایمان می‌شود و قلوب مومنین به سوی خدا جلب می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: عظمت و بصیرت مردم کاشان برای درخواست سفیر و نماینده از امام معصوم در آن دوره کاری که حتی مردم قم انجام ندادند را باید برای نسل جوان امروز بازگو و تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه راویان تاریخ ظلم دستگاه بنی امیه و بن العباس را به دقت و ظرافت به دستگاه‌های استکباری و ظالمان این دوره گره بزنند، ادامه داد: مدارس و دانشگاه ها، ائمه جماعت دانشگاه‌ها و ادارات در اولویت نخست معرفی ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت علی ابن امام محمد باقر(ع) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم ورود خود جوش و جهادی هنرمندان و بهره گیری از هنر برای معرفی علی ابن باقر(ع) با استفاده از ابراز ویدئو و تیزر اشاره کرد و افزود: شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی برای تبلیغات کالا و محصولات تولیدی خود آخرین صفحه از تقویم تبلیغاتی سال جدید خود را به معرفی علی ابن امام محمد باقر(ع) اختصاص دهند.

به گفته وی معرفی علی ابن باقر(ع) روی پیراهن تیم‌های ورزشی، نامگذاری خیابان، اعزام خادمان آستان علی ابن باقر(ع) به مناطق اطراف، بخشش محکومیت‌ها و اعلام شهادت این امامزاده واجب التعظیم در ۲۷ جمادی الثانی در خطبه‌های نماز‌های جمعه در سراسر کشور به عنوان یک مناسبت در خطبه‌ها از جمله برنامه‌هایی است که می‌تواند ۲۷ جمادی الثانی روز شهادت علی ابن باقر(ع) را به مردم یادآور شود.

وی همچنین به لزوم تأمل در یک هفته عزاداری برای علی ابن باقر(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه به جای یک هفته عزاداری یک روز عزاداری و یک هفته بزرگداشت مانعی ندارد، گفت: نباید شادی را از مردم گرفت چرا که عرف عزاداری برای امام معصوم یک شبانه روز است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه بیستم جمادی الثانی تولد حضرت فاطمه زهرا(س) است و ۲۷ جمادی الثانی شهادت علی ابن امام محمد باقر است، افزود: برگزاری یک هفته مراسم عزاداری صلاح نیست چرا که عرف شهادت امام معصوم یک شبانه روز است شب و شام شهادت برخی مراسم‌ها ار جمله جشن عروسی نباید برگزار شود، اما برگزاری مراسم بزرگداشت به مدت یک هفته مانعی ندارد و عظمت این خاندان معرفی می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات