۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۷۲۷۵۳۸
آیت الله خاتمی:

رهبر انقلاب نگذاشتند پرچمی که امام خمینی برافراشت، بر زمین بماند

رهبر انقلاب نگذاشتند پرچمی که امام خمینی برافراشت، بر زمین بماند
امام جمعه موقت تهران گفت: رهبر انقلاب نگذاشتند پرچمی که امام برافراشت، بر زمین بماند از این رو کینه و عناد دشمنان تا زمانی که نظام اسلامی برپاست ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی-سیاسی پایتخت جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو گفت: ریشه کار آنان این است که می‌خواهند اسلام را بزنند اما ما فدای اسلام هستیم و برای اسلام جان می‌دهیم، دشمنان می‌خواهند چراغ اسلام را خاموش کنند اما این چراغ به فضل خداوند خاموش شدنی نیست.

وی با بیان این سوال که چرا مقام معظم رهبری مورد هدف قرار گرفته است، تصریح کرد: این‌ها از اسلام کینه دارند، مقام معظم رهبری نگذاشتند پرچمی که امام (ره) برافراشت، بر زمین بماند، کینه و عناد آن‌ها تا زمانی که نظام اسلامی بر پاست، ادامه دارد، اما این راه استقامت است.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه آمریکا و نوچه هایش مسابقه در تحریم ایران گذاشته اند، ابراز کرد: هدف دشمنان از تحریم انزوای ایران است اما این ایران اسلامی به لطف الهی بی اعتنا به تحریم های شما راهش را دنبال می کند، به پیشرفت هایی هم رسیده و به این پیشرفت هایش ادامه خواهد داد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه تحریم شده ها در پیش ملت عزیزتر شده اند، تصریح کرد: حماقت شما را به تحریم شخصیت های ایرانی کشانده است اما تحریم شده ها در پیش ملت عزیزتر شده اند و این کشور به پیشرفتش ادامه می دهد.

وی با ابراز اینکه تحریم سپاه پاسدارن توسط مجلس عوام انگلیس لکه سیاه دیگری برای این کشور است، تصریح کرد: مصوبه مجلس عوام انگلیس مبنی بر تروریست بودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اوج دشمنی آن‌ها با مردم ایران است؛  نیروی انتطامی، بسیج، پلیس، ارتش و سپاه حافظان مردم و امنیت کشور هستند که با علنی شدن این دشمنی، مرگ بر انگلیس لیاقت شما است.

آیت الله خاتمی با انتقاد از عنوان جعلی خلیج عربی در جام ورزشی کشورهای عرب زبان حوزه خلیج فارس خاطرنشان کرد: در قدیمی‌ترین سندها این آبراه به نام خلیج‌فارس نامیده شده و این به نام یک ملت است، این خلیج ایرانی بوده هست و خواهد بود و مُلک ابدی ایران است. این هشدار جدی است، دیگر حق ندارید حرفش را بزنید.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) شریک آیه ایثار است و عالمان اهل سنت هم بر اینکه ایشان مصداق کوثر است، تأکید دارند، بیان کرد: پیغمبر دو یادگار دارد، یکی کتاب خدا و دومی عترت است، حدیث ثقلین نیز در 22 کتاب آمده است.

وی افزود: در چهل روایت از کتاب‌های شیعه و اهل سنت آمده که اگر ایشان می‌آمد، پیامبر خودش به استقبال ایشان می‌رفت و دستش را می‌بوسید؛ در 36 روایت از پیغمبر آمده که «فاطمه پاره تن من است»، محبت حضرت فاطمه (س) محور وحدت جهان اسلام است لذا امروز را شیعه و سنی باید جشن بگیرند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه غرب زن را برای استفاده ابزاری می خواهد، خاطرنشان کرد: تفاوت اختیارات و وظایف زن و مرد در اسلام بر مبنای عدالت است اما غرب زن اسیر می‌خواهد و از زن‌ها استفاده ابزاری می‌کند؛ غرب زن‌ها را برای ارضای جنسی می‌خواهد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بیانات رهبری در دیدار مردم قم عنوان کرد: برای ضعف ها که سطل زباله آتش نمی‌زنند، آن‌ها آمدند تا امنیت را هدف قرار دهند و بسیجی‌کشی چیزی جز هدف قرار دادن امنیت کشور نیست.

وی افزود: خوراک این‌ها تبلیغات دروغ است و صدها هزار دروغ را در رسانه‌هایشان بیان کردند اما ملت ما در سیزده آبان جواب دندان شکن به برهم زنندگان امنیت و دشمنان نظام دادند.

ارسال نظرات