۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۷۲۷۵۵۰
امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب:

انقلاب اسلامی نگاه ارزشمند اسلام به زن را احیا کرد

انقلاب اسلامی نگاه ارزشمند اسلام به زن را احیا کرد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: انقلاب اسلامی باعث احیای نگاه ارزشمند اسلام به زن در ایران شد و بانوان توانستند به جایگاه واقعی و ارزشی خود دست یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) اظهار داشت: حضرت امام هم در بعد علمی از سیره و مکتب نورانی حضرت زهرا(س) درس آموخت و و هم در سیر و سلوک معنوی و سیاسی از سیره عملی آن بانوی بزرگوار الهام گرفت.

وی افزود: امام راحل در طول عمر با برکت خود کوشید تا جایگاه والای حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را در همه ابعاد وجودی آن بانوی بزرگ اسلام به جامعه انسانی معرفی کند.

حجت الاسلام فاطمی نسب با اشاره به احیای نگاه ارزشمند اسلام به زن در انقلاب اسلامی اذعان داشت: در انقلاب امام نگاه ارزشمند اسلام به زن احیا گردید و زنان مسلمان در انقلاب اسلامی توانستند به جایگاه های واقعی و ارزشی خود دست پیدا کنند و بستری که امروز در ایران عزیز اسلامی برای رشد و شکوفایی استعدادهای بانوان فراهم گردیده است در هیچ جای دنیا مشاهده نمی شود.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز چند سال پیش با انتشار گزارشی بیان می‌کند که انقلاب سال ۱۳۵۷ ایران نقطه عطفی برای زنان ایرانی در همه حوزه ها بوده است.

وی خاطر نشان کرد : ایران اسلامی در گزارش مجمع جهانی اقتصاد در برابری حق تحصیل دختر و پسر و عدالت آموزشی در دنیا رتبه اول را دارد همچنین در گزارش سازمان ملل ایران قبل از انقلاب جز بی سواد ترین کشورها در حوزه بانوان بوده اما الان جز باسواد ترین کشورها در حوزه بانوان است.

این استاد حوزه افزود: رشد چشمگیر کشور در خیلی از حوزه ها دشمن را مصمم به دشمنی بیشتر علیه ایران اسلامی کرده است و جنگ، تحریم، ترور، تهدید، استهزاء، افترا و تهمت و دروغ  علیه انقلاب و مسئولین نظام بیانگر خشم و عصبانیت و دشمنی آنهاست.

حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه به اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی اشاره کرد و ضمن محکوم نمودن آن گفت: اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس مرجعیت دینی در راستای همین دشمنی و عصبانیت دشمنان با انقلاب اسلامی می باشد.

امام جمعه سرپل ذهاب با اشاره به مشکلات این شهرستان، اظهارداشت: تریبون مقدس نماز جمعه برای تذکر به مسئولین و بیان و پیگیری مطالبات مردم است.

وی ضمن تقدیر از تلاش اعضای شورای اسلامی شهر سرپل ذهاب افزود: انتخاب شهردار طبق قانون برعهده اعضای شورا بوده و نباید در مسیر انتخاب شهر منافع مسئول یا شخص خاصی را دنبال کنند و دراین انتخاب باید منافع مردم و مصالح شهر را دنبال کنند.

حجت الاسلام فاطمی نسب اذعان داشت: از دادستان شهرستان به عنوان مدعی العموم می خواهم که در موضوع شورای شهر ورود جدی داشته باشند نهادهای امنیتی ورود کنند و در سریعترین زمان ممکن مشخص کنند که دلیل این همه مشکلات شهر و توقف خدمت به مردم چه بوده است و به مردم اعلام کنند دلیل اینکه سه شهردار در این دوره عوض شده چیست و هر سه شهردار عزل شده دلیل برکناری خودرا یک موضوع اعلام می کنند مردم حق دارند که بدانند مشکل کجاست.

امام جمعه شهرستان در پایان سخنان خود تصریح کرد: نیاز امروز کشور سپردن امور اجرایی به افراد متخصص و شایسته است اگر چنین فردی در راس نهادی قرار گیرد قطعا خدمت به مردم تحقق می یابد./1400/

ارسال نظرات