۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۷۲۷۵۷۷
آیت الله کریمی جهرمی:

باید قدردان نعمت علما و فقهای بزرگ باشیم و آنها را به مردم بشناسانیم

باید قدردان نعمت علما و فقهای بزرگ باشیم و آنها را به مردم بشناسانیم
آیت الله کریمی جهرمی گفت: باید قدردان نعمت وجود علما و فقهای بزرگ باشیم و آنان را  به عنوان الگوهای عملی به مردم معرفی کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همزمان با میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) و در آستانه سالگرد رحلت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، مجمع خطبای استان قم با دعوت از آیت الله کریمی جهرمی، ضمن نکوداشت مقام علمی و معنوی آن مرجع فقید، از بیانات وی بهره‌مند شدند.

در ابتدای این جلسه که در بیت مرحوم آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری برگزار شده بود، آیت الله کریمی جهرمی با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) گفت: این خانه ملاذ اهل ایمان بوده و هست، و مذّکِر شخصیت والای الهی و جهانی مرحوم آیت‌الله حاج شیخ عبدالکریم حائری و نیز فرزند برومند و خلف صالح ایشان می باشد و به حقیقت ، مرکز تقوا، پاکی، پرهیزکاری، ایثار، امانت، صداقت، علم، فقاهت و تربیت مردم است و همه فضائل از این خانه به نقاط دیگر نشر پیدا کرده است.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل مجمع خطبا در این بیت  و تشکر ویژه از آیت الله نظری منفرد، افزود: این فکر بکر و ابداع جالبی بوده است که رجال خطابه و علم و هدایت جامعه در این بیت عزیز و سرافراز چنین جلساتی تشکیل دهند.

آیت الله کریمی جهرمی خاطر نشان کرد: این‌گونه محافل به‌‌گونه‌ای که اهل علم خودشان دور هم جمع می‌شوند و مطالب قابل توجه و لازم جامعه را مطرح می‌کنند و پیرامون آن بحث می‌نمایند، سبب دیده شدن ضعف ها و اصلاح شیوه های تبلیغی است و از این رو بسیار مهم و مفید است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از توصیه‌های خود با اشاره به روایت امام سجاد(ع) "مَجَالِسُ الصَّالِحِينَ دَاعِيَةٌ إِلَى الصَّلَاحِ» ابراز داشت:  برخی از مجالس انگیزه‌ای است که اشخاص به سوی صلاح بیایند و تنبّهی برای انسان حاصل می‌کند در نتیجه خطبا  باید خیلی مواظبت‌ شان در کلام بیشتر باشد، و مراقبت کنند که منابرشان پر مطلب و همه‌فهم باشد چون  بسیاری از مردم پای همین منابر تربیت می‌شوند و درواقع بیان و کلام خطیب اثر مستقیم در روح افراد جامعه می گذارد.

آیت الله کریمی جهرمی در قسمت دیگری از این دیدار با شمردن برخی از ویژگی‌های لازم یک خطیب و واعظ اظهار کرد: مردم اگر بدانند واعظی متقی و اهل مطالعه است، مستند حرف می‌زند و براساس احساسات صحبت نمی‌کند، و مهمتر آنکه او را ناصح و خیرخواهی عامل به دستورات دینی ببینند، خوبی و پاکی و اعتقادات صحیح، و معارف عالیه و دست نخورده را با جان و دل از او گرفته و پذیرا می شوند.

وی در ادامه با بیان برخی ابعاد شخصیتی حضرت آیت الله حاج شیخ عبدالکریم حائری بیان داشت: زهد و دوری از دنیا و دلدادگی به خداوند و اولیای او ، مخصوصاً شیفتگی نسبت به حضرات اهل بیت علیهم السلام و احترام فوق العاده برای سایر علما، بخشی از ویژگی‌های آن رجل الهی بود که باید برای مردم بیان شود تا همگان شخصیت‌های نمونه دینی را بشناسند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان کرد: باید قدردان نعمت وجود علما و فقهای بزرگ باشیم و در مثل این جلسات با شکوه، ویژگی‌ها و خصوصیات علمی، معنوی، ولایی و اخلاقی آنها را بازگو کنیم تا ضمن ذکر خیرشان، آنان را  به عنوان الگوهای عملی به مردم معرفی نماییم.

ارسال نظرات