۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۷۲۷۶۲۰
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

توصیه هایی به والدین در خصوص آموزش نماز به فرزندان

توصیه هایی به والدین در خصوص آموزش نماز به فرزندان
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به لزوم تربیت دینی فرزندان، گفت: امیرمومنان(ع) می‌فرماید قبولی همه اعمال انسان‌ها تابع نماز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی شنبه شب در همایش بسیجیان که در مسجد امام حسن(ع) برگزار شد، گفت: یکی از تعالیم‌ تربیتی والدین به فرزندانشان تربیت دینی است، و یکی از مصادیق تربیت دینی نماز می باشد.

وی یکی از وظایف مهم والدین نسبت به فرزندان را آموزش نماز به آنها دانست و افزود: امیرمومنان(ع) می‌فرماید قبولی همه اعمال انسان‌ها تابع نماز است.

نماینده ولی فقیه در کاشان تربیت دینی فرزندان را مهم دانست و ادامه داد: شهید مطهری می‌فرماید، والدین دوازده نوع تربیت را باید به فرزندان خود آموزش بدهند که یکی از این تعالیم‌ تربیت دینی است و یکی از مصادیق تربیت دینی نماز است.

به گفته وی مراقبت قبل از نماز، مراقبت در حین نماز و مراقبت بعد از نماز سه مؤلفه مهمی است که می‌تواند نماز با کیفیت را به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی در تشریح مراقبت قبل از نماز گفت: امام خمینی(ره) در کتاب چهل حدیث می‌فرماید، غیبت نکنیم و مراقب زبان خود باشیم و با توجه و مراقبت وضو بگیریم.

وی همچنین در تشریح مراقبت در حین نماز یادآور شد: امام رضا(ع) می‌فرماید، هنگام تکبیره الاحرام یکی از دوازده امام را ناظر خود بدانیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان برای مراقبت بعد از نماز نیز گفت: سجده شکر یکی از اعمال بعد از نماز است که امام زمان(عج) آن را سفارش کرده است و تأکید شده است لازم‌ترین مستحبات در بین مستحبات سجده شکر است که کاستی‌های نماز را جبران می‌کند.

وی در توضیح مراقبت بعد از نماز به به تسبیح حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفتن تسبیحات با توجه را گنج دانست و افزود: امام خمینی(ره) و شهید ابراهیم هادی هنگام بروز مشکلات سخت تسبیح فاطمه زهرا(س) را می‌گفتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) به انسان نیرو و قدرت مضاعف می‌دهد، گفت: مسؤولان هنگام خستگی در کار‌ها چند دقیقه‌ای تسبیحات حضرت فاطمه زهرا(س) را با توجه بخوانند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Arab Emirates
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
خواهران و برادران شیعه عزیز

سلام علیکم و رحمة الله

درخواست دعا دارم.
یکی از دوستان ذاکر اهلبیت، دختر مریضه‌ای دارد که گرفتار بیماری سخت شده است، و احتمال از دست رفتنش در ذهن جولان داده و ما را پریشان نموده است.

با توسل به درگاه محمد و آله محمد علیهم السلام، از خداوند متعال، عافیتش را مسئلت داریم.

ولی به خاطر ناامیدی از پرونده اعمال، خود را نیازمند دعای مومنین و مومنات میدانیم. و امیدواریم مانند دفعات متعددی که به همین طریق حاجت‌روا گشتیم، این بار نیز مشکل‌مان حل گردد.

خواهشمندم برای عافیت این دختر محب اهلبیت دعا بفرمایید.
از لطفتان ممنونم
مدیر پایگاه یَا مُنْزِلَ الشِّفَاءِ وَ مُذْهِبَ الدَّاءِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْزِلْ عَلَى وَجَعِها الشِّفَاء.
0
0