۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۷۲۷۶۴۷

ارامنه ایران در حمایت از رهبر انقلاب و مرجعیت، نشریه شارلی ابدو را محکوم کردند

ارامنه ایران در حمایت از رهبر انقلاب و مرجعیت، نشریه شارلی ابدو را محکوم کردند
سبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران درپیامی ضمن محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» نسبت به مرجعیت و رهبر معظم انقلاب، آن را یک اقدام نادرست و پدیده‌ای شنیع خواند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اسقف اعظم «سبوه سرکیسیان» خلیفه ارامنه تهران، 22 دی ماه در پیامی ضمن محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» نسبت به ساحت مرجعیت شیعه و رهبر معظم انقلاب، آن را نه آزادی بیان، بلکه یک اقدام نادرست و پدیده‌ای شنیع خواند که حرمت مقدسات جامعه را هتک می‌کند.

اسقف «سیپان کاشجیان» خلیفه ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز، 24 دی‌ماه طی پیامی چنین اقدامی در روزهای آغازین سال نو میلادی را استفاده ابزاری و تحریف شده از هنر در راستای توهین به شخصیت‌های مورد احترام و ایجاد چندگانگی و افتراق در میان جوامع توصیف کرد.

وی ضمن محکومیت این اقدام موهن که پیش‌تر نیز چندین بار تکرار شده، خواستار بازگشت به اصول و ادب حاکم بر ژورنالیسم واقعی شد.

اسقف‌اعظم «گریگور چیفتجیان» خلیفه ارامنه آذربایجان نیز، 22 دی‌ماه در پیامی ضمن محکومیت شدید اهانت انجام یافته به مرجعیت در نشریه فرانسوی، حرکت و اقدام ناشایست و غیرحرفه‌ای نشریه مذکور را نه تنها سبب جریحه‌دار شدن قلب ملت ایران، بلکه موجبات دل رنجی کلیه پیروان راستین ادیان الهی عنوان کرد.

گفتنی است حمایت رهبران دینی جامعه مسیحی (مهمترین جامعه مسیحی ایران، ارامنه و دستگاه خلیفه گری ارامنه ایران است) از رهبر انقلاب و مرجعیت شیعه، بسیاری از تبلیغات ضد اسلامی جریان صهیونیستی تبشیر مسیحی مبنی بر عدم رعایت حقوق شهروندی شهروندان مسیحی را خنثی خواهد کرد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد مهدی اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
_بسمه تعالی_
درود بر ارامنه ی عزیز ، هموطنان دوست داشتنیمان .
0
0