۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۷۲۷۹۲۱

اوکراین قربانی سیاست آمریکا شد

اوکراین قربانی سیاست آمریکا شد
امروزه جنگ اوکراین و روسیه به بحرانی در حوزه های مختلف بین المللی تبدیل شده است؛ رهبر معظم انقلاب به چرایی این جنگ پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، امروزه جنگ اوکراین و روسیه به بحرانی در حوزه های مختلف بین المللی تبدیل شده است؛ رهبر معظم انقلاب به چرایی این جنگ پاسخ دادند.

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای می فرمایند: «مظهر بحران‌سازی امروز در دنیا آمریکا است. اساساً رژیم ایالات متّحده‌ی آمریکا، یک رژیم بحران‌ساز و بحران‌زیست است؛ از بحرانهای گوناگون در اطراف عالم ارتزاق می‌کند. در منطقه‌ی غرب آسیا شما ببینید چقدر اینها بحران‌سازی کردند. آمریکا در شرق سوریه چه کار می‌کند؟ چرا نفت سوریه را می‌دزدند؟ چرا پول افغانستان را می‌دزدند؟ اینها بحران‌سازی است؛ اوکراین هم قربانی همین سیاست است. آمریکا اوکراین را به این نقطه کشاند؛ با ورود در مسائل داخلی آن کشور، راه انداختن اجتماعات علیه دولتها، حرکت مخملی به وجود آوردن، کودتای رنگی درست کردن، حضور سناتورهای آمریکایی در داخل اجتماعات معارضه، این دولت را برداشتن، آن دولت را گذاشتن؛ اینها طبعاً به همین جاها منتهی میشود. البتّه ما با جنگ و تخریب در هر جای دنیا مخالفیم؛ ما با کشته شدن مردم، با تخریب زیربناهای ملّتها [مخالفیم]؛ ما اینها را هر جای دنیا اتّفاق بیفتد تأیید نمی‌کنیم. ما مثل غربی‌ها نیستیم که اگر چنانچه بمبی را روی سر کاروان عروسی در افغانستان بریزند و عروسی‌شان را تبدیل به عزا بکنند، [بگوییم که] این مبارزه‌ی با تروریسم است؛ این جنایت نیست؛ آنها منطقشان این جوری است دیگر. ما البتّه در اوکراین طرف‌دار توقّف جنگیم، ما میخواهیم آنجا جنگ تمام بشود؛ منتها علاج هر بحرانی صرفاً در صورتی ممکن است که ریشه‌ی بحران شناخته بشود. ریشه‌ی بحران در اوکراین سیاستهای آمریکا است؛ سیاستهای غربی‌ها است.» (۱۴۰۰/۱۲/۱۰)

 

تعداد بازدید : 2
ارسال نظرات