۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۷۲۷۹۸۹

پیام تشکر دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی از دبیران سابق

پیام تشکر دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی از دبیران سابق
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پیامی از دبیران سابق این شورا تشکر کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پیامی از دبیران سابق این شورا تشکر کرد.
 
متن پیام بدین شرح است:

«وَ هُوَ الَّذِي جَعَلَكُم خَلائِفَ الاَرضِ وَرَفَعَ بَعضَكُم فَوقَ بَعضٍ دَرَجاتٍ لِیَبلُوَكُم في ما آتاکُم اِنَّ رَبَّكَ سَرِيعُ العِقَابِ وَاِنَّه لَغَفُورٌ رَحِيم» [انعام/165]او همان کسى است که شما را جانشینان در زمین قرار داد و برخى از شما را با رتبه‌هایی بر برخى دیگر برتري داد تا شمار را در آنچـه بـه شـما داده بیازماید. پروردگارت زودکیفر و بسیار آمرزندة مهربان است. قال علیّ بن الحسین علیه السلام: «اَشکَرُکُم لِلّهِ اَشکَرُکُم لِلنّاس».
 
از دست و زبان که برآید کز عهده شکرش به در آید. پروردگار سابق الانعام و قدیم الاحسان را سپاس و حمد می‌­کنیم و بر روان پاک حضرت رحمت للعالمین محمد مصطفی و اهل بیت طاهرینش‌علیهم‌آلاف‌التحیه‌و‌الثناء و همچنین بر ارواح طیبه حضرت امام خمینیرحمةالله‌علیه و شهدای انقلاب اسلامی درود می‌­فرستیم که فرصت مغتنم حکومت اسلامی را برای اقامه قسط و داد و برپایی دین مبین اسلام در اختیار خدمتگزاران صدیق قرار داد.
 
اگر نبود هدایت الهی، مهتدی در این مسیر و طریق نبودیم و البته نعمتی است که همه مسئولین در روز واپسین در مورد آن پاسخگو خواهند بود.
اینک که، با حُسن نظر مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهور و اعضای شورا، مسئولیت راهبری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده اینجانب متعین شده است بر خود لازم می‌دانم از مساعی ارزشمند دبیران محترم سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی جناب آقایان دکتر هاشمی گلپایگانی، مهندس میرسلیم، دکتر کی‌نژاد،  دکتر مخبر دزفولی به‌ویژه حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر عاملی تشکر و قدردانی نمایم.

انقلاب شکوهمند اسلامی بر محور کلان ­آرمان فرهنگ، به عنوان کشتزار وسیع هویت فرد و جامعه و نرم­‌افزار مشترک ذهن جمعی، مبتنی بر آموزه‌­های اسلامی در دهه­‌های پایانی هزاره دوم، با زعامت معمار کبیر انقلاب پایه­‌گذاری شده و با هدایت حضرت آیت­‌الله خامنه‌­ای‌مدظله‌­العالی مسیر رشد خود را پیمود.
 
در شرایطی که دنیای مدرن بر مبنای اومانیسم، سابجکتیویسم و سکولاریسم با چالش‌­­ها و تضادهای نظری و عملی دست و پنجه نرم کرده، از قوانین الهی دوری می‌کند و به تشدید نابرابری و تبعیض گسترده اجتماعی و هرج و مرج و آشفتگی اخلاقی و اجتماعی دامن می‌­زند، در ایران اسلامی، الگوی تمدن نوین اسلامی­ ایرانی در حال پی‌­ریزی است.

در این طریق، شورای عالی انقلاب فرهنگی، همانند نهالی پاک‌نهاد با ژرف­‌اندیشی حضرت امام خمینی‌رحمة‌الله‌علیه جوانه زد و با رهنمودهای داهیانه رهبر حکیم انقلاب اسلامی‌مدظله‌­العالی طی سالیان متمادی در پرتو فعالیت‌­های جمعی و شورایی با ترکیبی از فرهیختگان، نخبگان حوزوی و دانشگاهی و دلسوزان فرهنگ و تمدن دیرپا و درخشان ایران و اسلام و در رأس آن رؤسای معزّز قوا درختی راست‌­قامت شد.
 
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در چهار دهه گذشته، تحت مدیریت دبیران متعهد و دلسوز، با نگاه دانش ­بنیان و خردورزانه مراحل تشخیص، تصمیم، تصویب و نظارت بر اجرای وظایف خود را در تولیت نظام فرهنگی و علمی کشور و زیرنظام­‌های آن تعقیب کرده و به دستاوردهای متعددی دست یافته و ثمرات بسیاری به همراه آورده و به قدری رشد و نموّ کرده که شگفتی و خشم دشمنان را به همراه آورده است.
 
طراحی و تصویب سند نقشه جامع علمی کشور، سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور، منشور توسعه فرهنگ قرآنی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سند تحول شورا و اخذ تأیید مقام معظم رهبری، فعال‌­سازی ستاد هماهنگی و راهبری اجرای نقشه مهندسی فرهنگی، بازآرایی نظام سنجش و پذیرش دانشجو و ایجاد سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از مهم­ترین نتایج آن در دوره‌های قبل به شمار می‌­رود.

با ورود به چله دوم انقلاب اسلامی در آغاز سده‌ جدید هجری شمسی، رهبر حکیم انقلاب اسلامی، با تأکید بر اهمیت دوره زمانی در طلیعه‌ حکم جدید اعضای محترم شورای عالی، نگاهی نو، آسیب‌شناسانه و روزآمدساز به زیرساخت‌های تمدنی و در رأس آن فرهنگ را ضروری برشمردند.
 
بر این اساس، سند تحول شورای عالی در ماه‌­های اخیر با چرخش‌­های راهبردی و توسعه مأموریتی وظایف سنگینی بر عهده شورا و دبیرخانه نهاده که به مثابه جوانه­­‌های تازه بر شجره طیبه و تنومند شوراست. تحمل این بار در کنار پیچیدگی و ظرافت مدیریت فرهنگی، در عصر فرااطلاعات، رسانه، فضای مجازی و فناوری، نیازمند مشارکت جمعی با برخورداری از دانش و بینش راهبردی است.

در پایان، ضمن قدردانی مجدد از همه دبیران سابق، از حضرت واجب الوجود، توفیق ایفای مطلوب وظایف را مسئلت دارم و از اعضای محترم شورای عالی، دستگاه­‌های فرهنگی، مدیران و کارشناسان فعلی شوراها و بخش­‌های تخصصی تداوم همراهی و مشارکت مؤثر را خواستارم.

«الحَمدُ لِلّهِ الَّذي هَدانا لِهَـذا وَمَا كُنَّا لِنَهتَديَ لَولا اَن هَدانَا اللّهُ» [اعراف/43]

عبدالحسین خسروپناه
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی
ارسال نظرات