۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۷۲۸۲۸۸

نمازجمعه این هفته تهران به امامت آیت الله صدیقی برگزار می‌شود

نمازجمعه این هفته تهران به امامت آیت الله صدیقی برگزار می‌شود
نمازجمعه این هفته تهران در مصلای امام خمینی (ره) به امامت آیت الله کاظم صدیقی برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نمازجمعه این هفته تهران،7 بهمن‌ماه در مصلای امام خمینی(ره)، به امامت آیت الله کاظم صدیقی برگزار خواهد شد.

طبق روال، ساعت 10:30 صبح درب‌های مصلی امام خمینی(ره) به روی نمازگزاران گشوده می‌شود و برنامه از ساعت 11 آغاز خواهد شد.

در بخش معرفی کتاب این هفته در نمازجمعه تهران، کتاب خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ)، یکی از مبارزان زن پیش از انقلاب، نوشته محسن کاظمی معرفی می‌شود.

کتاب خاطرات مرضیه حدیدچی(دباغ)، به ذکر خاطرات و جان‌فشانی‌های این بانوی انقلابی در راه انقلاب می‌پردازد تا به همگان یادآوری کند که تنها مردان، مبارزان این عرصه نبودند، بلکه زنانی بودند که مجاهدانه بر سر اعتقادات و آرمان‌هایشان جنگیدند تا این پیروزی را نصیب مردم ایران کنند. طاهره دباغ که به او لقب مادربزرگ انقلاب را داده‌اند در خاطراتش از زندان به شکنجه‌های شدید توسط ساواک اشاره کرده‌است.

مرضیه دباغ پس از تحمل شکنجه‌های بسیار، به دلیل شدت جراحت‌ها از زندان آزاد شد. ساواک که از زنده ماندن او نا امید شده بود او را آزاد کرد تا مرگش طبیعی جلوه کند اما پس از جراحی و درمان به خارج از کشور فرار کرد.

دباغ در فرانسه و انگلیس در اعتصاب غذاهایی برای آزادی زندانیان سیاسی ایرانی شرکت کرد. در عربستان سعودی به توزیع اعلامیه‌های امام خمینی(ره) در میان زائران می‌پرداخت اما بیشتر فعالیت‌های او در خارج از کشور مربوط به آموزش مبارزات چریکی در سوریه و لبنان بود. در هنگام اقامت امام خمینی (ره) در پاریس دباغ محافظ شخصی او شد و همچنین وظایف اندرونی بیت را نیز برعهده داشت.

کتاب خاطرات مرضیه حدیدچی(دباغ) با 30 درصد تخفیف در غرفه کتاب آدینه درضلع شرقی شبستان مصلی امام خمینی(ره) در معرض انتخاب علاقمندان قرار خواهد گرفت.

برنامه میز های خدمت در تاریخ 7 بهمن 1401 به شرح زیر است:

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان تهران

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه تهران

کمیته امداد امام خمینی (ره)

شهرداری تهران

ارسال نظرات