۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۷۲۸۳۴۹
قائم مقام مدیر حوزه های علمیه عنوان کرد؛

«تربیت فکری و اخلاقی» از ملزومات تربیت طلاب و اساتید علوم دینی

«تربیت فکری و اخلاقی» از ملزومات تربیت طلاب و اساتید علوم دینی
حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: یکی از مهم ترین بخش در تربیت طلاب و اساتید علوم دینی، تربیت فکری و اخلاقی آنان است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در نشست مجازی تبیین ضرورت‌های دوره مبانی اندیشه طرح ولایت ویژه مدیران و معاونان تهذیب استان ها که صبح امروز به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به اهمیت فراگیری طرح ولایت و آثار و برکات بسیار آن اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بسیار مهم و کاربردی است و به نظر می رسد حوزه های علمیه کمی درباره آن کوتاهی کرده‌اند که این امر باید با اجرای طرح های مختلفی مثل طرح ولایت جبران گردد.

وی در ادامه افزود: یکی از مهمترین بخش در تربیت طلاب و اساتید علوم دینی، تربیت فکری و اخلاقی آنان است و اگر این گونه تربیت هایی به خوبی شکل گرفته و به پیش برده شود، بادهای تند حوادث نیز نمی تواند آنان را به لرزه درآورده و تکان دهد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به جنگ شناختی دشمنان بر علیه انقلاب اسلامی ابراز کرد: هدف دشمنان انقلاب اسلامی، به دست گیری فرمان فکری افراد جامعه ایران است و یکی از افتخاراتی که کشور ما به خاطر داشتن معارف اهل بیت علیهم السلام کسب کرده است این است که در طول ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی توانست در مقابل هجمه های مختلف دشمنان ایستادگی کرده و با آنان مقابله کنند.

وی در ادامه افزود: اگر طرز فکر افراد جامعه به شکست کشیده شود، دشمنان می توانند سایر سنگرها را نیز به شکست بکشانند و همه موانع را یکی پس از دیگر برداشته و به پیش آید.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بیان داشت: علما و طلاب علوم دینی در خط مقدم جنگ شناختی دشمنان انقلاب اسلامی قرار دارند و اساتید حوزه های علمیه باید طرح ولایت و مباحث اعتقادی را با جدیت دنبال کرده و مباحث اعتقادی دانش پژوهان زیر دست خود را تقویت و ارتقا ببخشند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در ادامه با اشاره به خاطراتی از علمای گذشته در اهتمام به فراگیری مباحث اعتقادی و مستحکم کردن اعتقادات طلاب علوم دینی داشتند بیان داشت: باید مباحث اعتقادی طلاب و اساتید حوزه های علمیه به جد پیگیری شده و به صورت دائمی و مستمر دنبال گردد.

وی در ادامه ابراز کرد: باید پاسخ دهی به شبهات مختلف اعتقادی و مذهبی در سریع ترین زمان ممکن انجام پذیرد و نباید در حل و فصل شبهات به وجود آمده و پاسخ آنها تأخیر گردد؛ چراکه اگر این گونه شود، وجود شبهات متعدد سبب زمین گیر شدن افراد خواهد شد و به همین دلیل باید زمینه های حل شبهات آنان در مدارس علمیه به وجود آمده و به شبهات پاسخ داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره آیت الله مصباح یزدی که فرمود «من ایشان را چهل سال است که می شناسم و بر او اعتقاد قلبی دارم» اظهار داشت: رهبر انقلاب فرمودند اگرچه دست ما از داشتن علامه طباطبایی ها و مطهری ها کوتاه است؛ اما شخصیتی فیلسوف مثل آیت الله مصباح یزدی وجود دارد که می توان از وجود آن استفاده کرد.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در پایان با اشاره به معنای انقلابی بودن بیان داشت: انقلابی بودن افراد نیاز به این دارد که مبانی آن افراد مستحکم شده باشد و اگر طلاب و اساتید علوم دینی از مبانی محکم و مستدلی برخوردار نباشند، در حوادث روزگار زمین گیر می شوند و باید زمینه های تقویت مبانی علمی و فکری طلاب علوم دینی در مدارس فراهم گردد.

ارسال نظرات