۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۷۲۸۳۸۶
آیت الله سعیدی:

اهداف دولت مردمی با عناصر غیرمذهبی محقق نمی‌شود

اهداف دولت مردمی با عناصر غیرمذهبی محقق نمی‌شود
امام جمعه قم در دیدار وزیر ارشاد گفت: شما دولتی هستید که ادعای مردمی بودن، مذهبی بودن و مکتبی بودن دارید و نمی‌شود با عناصری که در این مسیر نیستند این کارها را انجام داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با گرامیداشت حلول ماه رجب بسیاری از عوامل رشد فردی و اجتماعی انسان را وابسته به استفاده از فرصت های معنوی دانست و اظهار کرد: وزارت ارشاد باید علاوه بر راهبرد منظم و منسجمی که در طول سال دارد در ایام مناسبتی و موقعیت های خاص برنامه ویژه داشته باشد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به رویدادهایی که اتفاق می افتد مانند حلول ماه رجب و یا اهانت به قرآن کریم و موارد دیگر گفت: شما باید نسبت به این وقایع با برنامه عمل کنید و از حرکت های شعاری پرهیز کنید زیرا زحمت شعار را دیگران می کشند و شما باید کارها را انجام دهید.

وی با بیان اینکه توجه ویژه نسبت به جوانان برای برون رفت از مشکلات از آموزه های دینی ما است، گفت: امام صادق(ع) به فردی که در محضر ایشان از حرکت های تقریبی ابراز یأس و ناامیدی می‌کرد فرمودند که برشما است که روی جوانان کار کنید بنابراین ما هم امروز باید این توصیه امام صادق علیه السلام را مدنظر داشته باشیم.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در بحث هنر مشکل اصلی ما آموزش است، گفت: شما دولتی هستید که ادعای مردمی بودن، مذهبی بودن و مکتبی بودن دارید و نمی‌شود با عناصری که در این مسیر نیستند این کارها را انجام داد بنابراین اگرچه برخی از امور از اختیار شما خارج است ولی نباید نسبت به اموری که در اختیار دارید تعلل کنید.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه عمل به فرمایشات مبنایی و مقطعی رهبر معظم انقلاب در عرصه فرهنگ باید سرلوحه کار شما باشد، گفت: خط ما در عصر ولی عصر عجل الله فرجه الشریف خط رهبر انقلاب است و ما خط دیگری را نمی‌شناسیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه ه فرمایشات مراجع عظام تقلید ابراز کرد: نگاه کلان مراجع به مسائل کشور و نگاه آنان نسبت به شهر مقدس قم باید مورد توجه باشد.

آیت الله سعیدی ادامه داد: خاندان معظم شهدا نسبت به خون هایی که تقدیم این نظام کرده اند از این نظام مطالبه دارند و می خواهند ثمره این شجره طیبه را ببینند بنابراین شما باید علاوه بر تکریم خانواده شهدا به صورت ظاهری در جهت تحقق آرمان ها و اهدافی که آن‌ها عزیزانشان را در آن راه تقدیم کرده اند حرکت کنید.

وی نگاه به جبهه گیری های دشمن را بسیار مهم دانست و افزود: باید سنگر را جایی ببندیم که دشمن از آنجا می آید زیرا باید خدعه‌های دشمن را تشخیص داد و دقیقا در مقابل خدعه دشمن ایستادگی کرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه همه ما باید در حوزه کاری خودمان به صورت منظم و منسجم تلاش کنیم، گفت: اگر در راه خدا قدم برداریم خدا هم کمک می کند و آمدن شما به قم و استفاده از محضر مراجع عظام تقلید و توسل به اهل بیت علیهم السلام عملی راهبردی و مهم است که جای تقدیر دارد.

ارسال نظرات