۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۷۲۷۹۴۲
آیت الله سعیدی:

بیان دستاوردهای انقلاب به معنای انکار مشکلات نیست

بیان دستاوردهای انقلاب به معنای انکار مشکلات نیست
امام جمعه قم بر ضرورت بازگویی دستاوردهای انقلاب در ایام دهه فجر تاکید کرد و گفت: مشکلات را نباید آنقدر بزرگ کرد که دستاوردهای انقلاب اسلامی نادیده گرفته شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه شهر مقدس قم ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به خاطرات سال 1365 برای مردم قم گفت: یاد و خاطره گروه سرود مدرسه قطب راوندی که در سال 1365 مورد حمله رژیم پهلوی قرار گرفتند را گرامی میداریم.

وی با گرامیداشت ایام ماه رجب ابراز کرد: در این ماه لیله الرغائب یا شب آرزوها را در پیش داریم که فرشتگان الهی در این شب رحمت خدا را به مردم ارزانی می دارند لذا در این شب از مناجات با پروردگار عالم غافل نباشیم که نعمات بسیاری را در بر دارد.

تولیت حرم بانوی کرامت با اشاره به جهاد تبیین تصریح کرد: رهبر انقلاب با ترسیم نقشه راه، امید آفرینی، الهام بخشی و بسیج همه ظرفیت ها راهبرد حل مشکلات را تبیین کرده اند و در این مسیر دشمنان انقلاب با همه توان به مقابله با این جهاد آمده اند.

آیت الله سعیدی افزود: نسبت به جهاد تبیین مستمر نباید کوتاهی کرد و به نسل جوان یادآوری و تبیین نمود که ملت ایران هر روز در حال پیشرفت و دولت به دنبال حل مشکلات است و به فضل الهی مشکلات مرتفع و نقشه دشمنان نقش برآب می شود.

خطیب نماز جمعه شهر قم بر بازگویی موفقیت ها در ایام دهه فجر را تاکید کرد و اذعان داشت: بازگویی و یادآوری موفقیت ها به معنای عدم نقص و کمبودها در کشور نیست اما نباید این مشکلات را آنقدر بزرگ کرد که دستاوردها نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به نقش بانوان در جامعه ابراز کرد: امروز زن دانا، توانا، کوشا و پویا در عرصه های گوناگون مدیرتی و اقتصادی در کنار حفظ بنیان خانواده و عفت و پاکدامنی به منزله یک الگوی زن معاصر است و زن تراز انقلاب اسلامی مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و فرهنگ لیبرال را به چالش کشیده است.

امام جمعه قم ادامه داد: خانه داری یعنی محوریت زن و هسته اصلی جامعه سازی نه اینکه زن خانه دار به معنای گوشه نشینی و بی اهمیت بودن زن در جامعه وعرصه های مختلف باشد.

خطیب نماز جمعه قم در خطبه های اول با اشاره به تقوای الهی ابراز کرد: یکی از مهم ترین آموزه های اخلاقی دین اسلام اصل محاسبه است، محاسبه ضد فراموشی و غفلت می باشد و انسان در هر فرصتی باید به حساب نفس خود رسیده و طاعت و نافرمانی هایش را بررسی کرده و به جبران کاستی ها بپردازد.

آیت الله سعیدی افزود: از جمله محاسبات بررسی نفس براساس تقوا و هوا و هوس ها است و اگر تقوا بود خدار را شاکر بوده و اگر نفس را هوس ها رهبری می کند، به خدا پناه برده و به جبران این خطا بپردازد تا در روز حساب و در درگاه الهی مورد مواخذه قرار نگیرد.

ارسال نظرات