۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۷۲۸۳۸۹
وحیدی:

نماز برطرف‌کننده آسیب‌های اجتماعی است

نماز  برطرف‌کننده آسیب‌های اجتماعی است
وزیر کشور گفت: تقویت فرهنگ نماز باعث حفظ انسجام، سلامت فردی و اجتماعی می‌شود و کشور را در برابر دسیسه‌های دشمن مصون نگه می‌دارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز، گفت: نماز دوای هر دردی است و به مصداق آیه شریفه ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر برطرف‌کننده آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: حل مسأله طلاق با عمل به فریضه نماز است و انسان نمازخوان که خودش را به خدا وصل می‌کند به آرامش و اطمینان می‌رسد و از آسیب‌های اجتماعی نظیر خودکشی دوری می‌کند.

وزیر کشور با اشاره به اغتشاشات اخیر تصریح کرد: مشکل بزرگ برخی از بازداشت‌شدگان در اغتشاشات اخیر، قطع ارتباط آن‌ها با معنویت و خدا بود. هجمه فراوان فرهنگ منحط غربی و بی‌خدایی، باعث بی‌هویت‌سازی این جوانان شده است.

وحیدی تأکید کرد: هر کجا که آثار کمبود ارتباط با خدا را می‌بینیم، متأسفانه شاهد این اتفاقات هم هستیم.

وی با بیان اینکه نماز ابزار قوی و مستحکم در حفظ جامعه از تهدیدات است، گفت: مهم‌ترین عامل برای ساختن جامعه برتر و اسلامی، ترویج و همگانی شدن نماز است.

وحیدی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت ترویج فرهنگ نماز بیان کرد: معظم‌له همواره فراگیر شدن نماز در جامعه تأکید دارند.

وزیر کشور با تأکید بر توجه جدی و عمیق همه دستگاه‌ها و ادارات به فریضه نماز، گفت: همه ما در گسترش فرهنگ نماز تکلیف داریم. در این ارتباط ابلاغیه‌ای از سوی وزارت کشور به استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور صادر شده است.

وحیدی از مدیران استان‌ها و شهرستان‌ها خواست نسبت به تقویت فرهنگ نماز در حوزه مأموریتی‌شان اهتمام داشته باشند و به خصوص در مساجد که فاقد امام جماعت هستند، تدبیر و حمایت‌های لازم را به عمل آورند.

وی تبیین فرهنگ دین‌ستیزانه کشورهای غربی محور دیگر سخنان وزیر کشور بود که اظهار کرد: اهانت‌هایی که اخیرا از سوی نشریه منحط غربی نسبت به مظاهر دینی انجام شد، نشان از فرهنگ دین‌ستیزانه این کشورهاست و راهکار مقابله با این فرهنگ، نماز است.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: تقویت فرهنگ نماز  باعث حفظ انسجام، سلامت فردی و اجتماعی می‌شود و کشور را در برابر دسیسه‌های دشمن مصون نگه می‌دارد.

ارسال نظرات