۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۷۲۸۳۹۷
آیت الله حسینی بوشهری:

کلید حل بسیاری از آسیب‌های فرهنگی در دست وزارت ارشاد است

کلید حل بسیاری از آسیب‌های فرهنگی در دست وزارت ارشاد است
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کلید حل بسیاری از آسیب‌های موجود در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در دست وزارت ارشاد است و این وزارتخانه مسئولیت و ظرفیت بالایی دارد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به دامنه گسترده عرصه فعالیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: کلید حل بسیاری از آسیب‌های موجود در جامعه در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، در دست وزارت ارشاد است و این وزارتخانه مسئولیت و ظرفیت بالایی در اختیار دارد.

وی افزود: تمامی معاونت‌ها و بخش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با نگاهی تازه و عمیق، بار دیگر مسئولیت‌ها و وظایف خود را مورد بازخوانی قرار دهند تا بهتر بتوانند در راستای بهبود آسیب‌های اجتماعی گام بردارند.

امام جمعه قم با تأکید بر لزوم اتخاذ تصمیمات مناسب در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن خاطر نشان کرد: تهاجم فرهنگی مسئله جدیدی نیست و رهبر معظم انقلاب -مد ظله العالی- سال‌های گذشته نسبت به آن هشدار داده بودند؛ اما متأسفانه در آن زمان، این مسئله جدی گرفته نشد و اکنون نیز اگر به صورت جدی به آن پرداخته نشود، آسیب‌های به مراتب بیشتری را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در قضایای اخیر، دشمن از بستر مشکلات اقتصادی اهداف فرهنگی خود را دنبال نمود؛ ولی با تمامی این اوصاف به نتیجه نرسید؛ بنابراین مسئولیتی که امروز بر عهده کارگزاران انقلاب و دولت انقلابی است، شناسایی دقیق این آسیب‌ها به منظور جلوگیری از وقوع دوباره آن‌هاست.

اعتماد مردمی، بالاترین سرمایه یک کشور

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اعتماد میان مردم و دولت را بالاترین سرمایه عنوان کرد و افزود: باید در عرصه‌های مختلف، در جامعه اعتماد سازی صورت پذیرد و دولت در تمامی امور با مردم تعامل مناسب داشته باشد و به وعده‌های خود با مردم پایبند باشد؛ چرا که هیچ سرمایه‌ای بالاتر از اعتماد بین مردم و دولت نیست.

وی با تأکید بر لزوم پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه، ابراز داشت: پیشگیری مسئله بسیار مهمی است. از ابتدا باید به گونه‌ای مدیریت کنیم که مبتلا به مشکل نشویم. باید ضمن توجه به اقتضائات فعالیت‌های مختلف فرهنگی، چارچوب‌های مناسبی تعیین شود تا اهالی فکر، فرهنگ و هنر به تناسب آن‌ها، اهداف انقلاب اسلامی را دنبال کنند.

دغدغه مراجع تقلید نسبت به حل مشکلات اقتصادی / دولت در جهت تأمین معیشت شهروندان تلاش کند

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دغدغه‌مندی مراجع تقلید نسبت به حل مشکلات اقتصادی مردم گفت: حل مشکلات اقتصادی، مورد عنایت مراجع بزرگوار تقلید است و دولت نیز لازم است با تمام توان پیگیر حل مشکلات باشد و در جهت تأمین معیشت شهروندان تلاش کند.

وی در پایان بعد از اشاره به برخی مشکلات و آسیب‌های عرصه فعالیت‌های فرهنگی از جمله مشکلات چاپ و نشر و کاهش سرانه مطالعه در پی گسترش استفاده از فضای مجازی، گفت: خواست رهبر معظم انقلاب -مد ظله العالی- مردم و اهالی فرهنگ، مشخص است و نیازی به گفتن ندارد. امیدواریم در تحقق این خواسته‌ها موفق باشید.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، دکتر محمد مهدی اسماعیلی، گزارشی از اقدامات و برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارائه کرد.

ارسال نظرات