۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۷۲۸۴۲۱
حجت الاسلام ذوالنور:

نیروسازی و کادرسازی در ابعاد مختلف نیاز امروز کشور است

نیروسازی و کادرسازی در ابعاد مختلف نیاز امروز کشور است
حجت الاسلام ذوالنور با بیان اینکه نیروسازی و کادرسازی در ابعاد مختلف نیاز امروز کشور است گفت: کانون فرهنگی هنری مساجد یکی از موثرترین تشکلها در رشد و تعالی نسل امروز است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در همایش دهه هشتادی ها و نودی های کادر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم که امروز با حضور مسئولین کشوری و استانی در تالار مرکزی شهر برگزار شد گفت: اگر چه مدیر ستاد کانون های مساجد استان قم 4 ماه است سکان این مسئولیت را برعهده گرفته اند اما شاهد تحولات خوبی بوده ایم.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از موثرترین تشکل ها در رشد و تعالی نسل امروز است،چرا که دارای طرفیت های بسیاری است از جمله امکانات و فضای مساجد و بضاعتی که وجود دارد و حمایت هیئت امنا در محل و مسجد و همپوشانی با بسیج و سایر نهادها ...

حجت الاسلام ذوالنوری ادامه داد: محیطی که در اختیار نوجوانان در مساجد قرار دارد محیطی آماده برای فعالیت های فرهنگی و هنری و اجتماعی است و رویکرد بسیار مفیدی در جوان گرایی در کانون مساجد شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر عزیزان جوان و نوجوان در بطن کار قرار بگیرند و به آنها شخصیت داده شود و از این ظرفیت ها بهره بگیریم رویکرد بسیار مهمی است، ما نیاز به کادرسازی داریم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خطاب به نوجوانان با بیان اینکه شما می توانید در آینده خروجی هایی را متناسب با این کادربندی های امروز داشته باشید خاطرنشان کرد:شماعزیزان و فرزندان در این عرصه ان شالله می توانید کارورزی و فعالیت داشته باشید و سعی و خطایی اگر در مسیر رشد تشکیلاتی وجود دارد این عرصه ای است که می تواند پختگی لازم را در آن کسب کنید.

وی گفت: یکی از مشکلات جدی در کشور که باعث نابسامانی هاست فقدان نیروهای توانمند همه جانبه است، خیلی از افراد به جایی می رسند اما کار تشکیلاتی و تیمی و جمعی در روحیه شان نیست و در این باره خلق و خوی شان با کار جمعی خو نگرفته است در نتیجه مرتب استقلال رای داشته و تک روی می کنند و در نهایت مجموعه ها متضرر می شوند.

حجت الاسلام  ذوالنوری افزود: با چنین روحیه فرد گرایی، توان دیگران نیز هرز می رود اما با کار جمعی می شود توان دیگران را در توانایی خود جمع کرد؛ براساس روایات اگر کسی با مردم و دیگران مشورت کند در عقل آنها شریک می شود.

وی بیان کرد: هر چند در کار جمعی باید از نظر خودمان کوتاه بیاییم، اما توان ها هم افزا می شود و رشد و تعالی در انتظار است، کانون فرهنگی و هنری مساجد بستری برای کارورزی و کسب تجربه و یاد گرفتن کار جمعی است که در این بستر انسان هایی رشد می کنند و می توانند مدیران موفق آینده باشد.
وی عنوان کرد: در کار جمعی از یکدیگر مراقبت می کنیم، از طرفی در کارهای فردی نواقصی است که با کار جمعی می توان این نواقص را اصلاح کرد.

وی تاکید کرد: در ابعاد مختلف نیروسازی و کادرسازی کنیم، چون نیاز کشور در تحقق این امر است ما راه طولانی در پیش داریم باید با نوآوری در همه عرصه ها، روش های مختلف را تمرین کنیم، آینده کشور در دست این دهه هشتادی ها و دهه نودی ها و این فرزندان است.

حجت الاسلام ذوالنوری تصریح کرد: فرزندان و این نسل باید دوری از استبداد و تک محوری و اطاعت کردن را تمرین کنند، کار جمعی موجب رشد و تعالی می شود، عمر در گذر است و جوانی از دست می رود و در قیامت از جوانی سوال می کنند.

وی اظهار داشت: جوانی کاشتن است و بهره برداری در میان سالی است انسان در این دنیا ذخیره هایی دارد که ممکن است در معرض از دست دادن قرار بگیرد باید از فرصت ها استفاده کرد و این ذخایر را حفظ نمود، انداختن امر به آینده موجب ضرر و زیان است و عمر را به هدر می دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرصت ها به راحتی می گذرد پس باید در بهترین امور سرمایه گذاری کرد، یکی ار رسالت های مهم کانون مساجد زنده کرن و احیای انسان هاست این بستر خوبی برای رشد همه جانبه است و می توان افرادی را رشد داد که خدماتی ماندگار دارند.

گفتنی است ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم برای اولین بار در کشور از نوجوانان 12 تا 17 سال به عنوان کادر در واحدهای مختلف کانون های فرهنگی هنری مساجد استفاده می کند.

ارسال نظرات