۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۲۸۴۲۸
اسماعیلی:

جریان فرهنگی کشور متعهد به انقلاب و نظام است

جریان فرهنگی کشور متعهد به انقلاب و نظام است
وزیر ارشاد گفت: بیشتر جریان فرهنگی کشور قشر متعهد به انقلاب و نظام هستند و این جریان به چند چهره منحصر نمی‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ شامگاه پنجشنبه ششم بهمن ماه در ادامه برنامه‌های سفر استانی یک روزه خود به قم در نشست هم اندیشی فرهیختگان و‌ نخبگان حوزوی حضور یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از شنیدن نقطه نظرات فرهیختگان و‌نخبگان حوزوی گفت: اگرچه حوزه اقتصاد در دهه ۹۰، نمره قابل قبولی نگرفته است اما وضعیت حوزه فرهنگ در دهه ۹۰ به مراتب بدتر از حوزه اقتصاد بوده است و بر همین اساس دولت مردمی از ابتدای کار در پی جبران عقب ماندگی های یک دهه گذشته حوزه فرهنگ بوده است.

وی با بیان اینکه گسترش فضای مجازی متغیر مهمی در حوزه فرهنگی است، گفت: علی رغم اینکه حاکمیت فرهنگی در دهه گذشته به شدت تضعیف شده اما تقویت حکمرانی فرهنگی با حضور واقعی مردم از رویکردهای اصلی مدیریت فرهنگی دولت مردمی به شمار می‌رود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بازگشت مسیر حوزه فرهنگ به ریل اصلی خود از اهداف اصلی وزارت فرهنگ در دولت محسوب می شود و مدیریت فرهنگی در دولت مردمی به بیش از آن چیزی که ترسیم شده بود، دست پیدا کرده است و این مسیر با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود به پرپایی نمایشگاه مد و لباس در آستانه سال جدید در مصلی تهران اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در آینده نزدیک در نقاط مختلف کشور نیز برگزار خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اعلام اینکه تاکنون در ذیل فعالیت های قرارگاه محرومیت زدایی از حوزه فرهنگ و هنر بیش از ۱۰۰ هزار نفر در مناطق کم برخوردار کشور، خدمات آموزش رایگان را دریافت کرده اند، گفت: با راه‌اندازی قرارگاه محرومیت زدایی از فرهنگ و هنر به دنبال خارج کردن انحصار از هنر بوده ایم که‌ در این مسیر از تمامی ظرفیت های مساجد و سایر حوزه های دینی استفاده خواهد شد.

اسماعیلی با بیان اینکه بسیاری از فیلم های راه یافته به جشنواره چهل و یکم فجر با شعار ها و ملاک‌های اصلی جشنواره در یک راستا است، گفت: اعضای هیات انتخاب جشنواره، ملاک‌هایی چون ایجاد همدلی، وفاق، شور و نشاط در جامعه و توجه به همه بخش‌های ایران عزیز را در انتخاب نهایی خود لحاظ کرده اند.

اسماعیلی در پایان بیان کرد: بیشتر جریان فرهنگی کشور قشر متعهد به انقلاب و نظام هستند و این جریان به چند چهره منحصر نمی‌شود. براساس تفکر عدالت فرهنگی دولت مردمی، در سال اول دولت تنوع در تولیدات فرهنگ و هنر را دامن زدیم و این مسیر را با قوت ادامه خواهیم داد.

گفتنی است، دیدار با حضرات آیات و مراجع تقلید جوادی آملی، مکارم شیرازی و سبحانی، دیدار با آیت الله سعیدی نماینده ولی‌فقیه و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، و آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بازدید از مدرسه علمیه حقانی، عیادت از آیت‌الله اعرافی رییس حوزه های علمیه قم و حضور در بین دانشجویان دانشگاه جامعه المصطفی و نخبگان حوزه و دانشگاه استان قم از برنامه های سفر یک روزه وزیر فرهنگ بوده است.

ارسال نظرات