۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۷۲۸۶۳۹

کتابی شنیدنی که رهبر انقلاب مطالعه آن را به نخبگان توصیه کردند

کتابی شنیدنی که رهبر انقلاب مطالعه آن را به نخبگان توصیه کردند
کتاب صوتی «سرگذشت استعمار»، نوشته آقای میرکیایی با صدای آقای طالبی از سوی سماوا منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مجموعه 15 جلدی «سرگذشت استعمار»، نوشته مهدی میرکیایی با صدای پیمان طالبی در پلتفرم‌های کتاب‌های صوتی با همکاری انتشارات سوره مهر و سماوا منتشر شد.

سماوا در نخستین گام جلد‌های اول تا سوم این مجموعه را با صدای پیمان طالبی تولید کرده است و در هفته اخیر از طریق اپلیکیشن‌های فیدیبو، طاقچه و کتابراه در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. پیمان طلبی گوینده مطرح کشور، اولین تجربه خود را در عرصۀ کتاب صوتی ، به مخاطبان ارائه داده است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی دربارۀ کتاب «سرگذشت استعمار» فرمودند: من اخیراً یک کتابی دیدم که یکی از همین نویسندگان خودمان‌ (مهدی میرکیایی) نوشته، به نام سرگذشت استعمار؛ پانزده، شانزده جلد کتاب 150 صفحه‌ای، 120 صفحه‌ای است؛ تشریح می‌کند که استعمار چگونه در قارّۀ آمریکا و در قارّۀ آسیا توانست ثروت‌های این‌ها را از بین ببرد و خودش را ثروتمند کند.

کتابی شنیدنی که رهبر انقلاب مطالعه آن را به نخبگان توصیه کردند

کشور انگلیس ثروتمند نبود، فرانسه ثروتمند نبود، کشورهای اروپایی ثروتمند نبودند؛ این‌ها ثروت کشورهای دیگر را گرفتند.

میرکیایی که خود استاد دانشگاه در رشته تاریخ است، در این مجموعه تلاش کرده به مخاطبان نوجوان خود یادآوری کند که استعمار چگونه متولد شد و ممالک مستعمره خود چه نقشی در خلق این مولود نامبارک داشتند. نویسنده در مجموعه حاضر «سرگذشت استعمار» را از قرن پانزدهم تا قرن بیستم میلادی پیگیری و روایت کرده است.

ارسال نظرات