۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۷۲۸۶۴۴
مدیرکل نوسازی مدارس استان قم عنوان کرد؛

فعالیت دوشیفته ۵۰ درصد مدارس استان قم

فعالیت دوشیفته ۵۰ درصد مدارس استان قم
اجتهادی گفت: متأسفانه باید گفت که بیش از ۵۰ درصد مدارس استان به صورت دوشیفته مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، احمدرضا اجتهادی که امروز در دیدار با تولیت آستان مقدس قم در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) سخن می‌گفت با بیان برخی آمار درباره فعالیت های اداره کل متبوع خود اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 295 هزار دانش‌آموز در 6 هزار و 480 کلاس درس در استان قم مشغول به تحصیل هستند که نزدیک به 90 درصد این دانش‌آموزان در مدارس دولتی درس می خوانند.

50 درصد مدارس دوشیفته مشغول به فعالیت هستند 

وی اضافه کرد: متأسفانه باید گفت که بیش از 50 درصد مدارس استان به صورت دوشیفته مشغول به فعالیت هستند؛ به بیان دیگر آمار نشان می دهد که به لحاظ تراکم دانش آموزی در رتبه مطلوبی قرار نداریم و اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند، شاید مجبور شویم مدارس سه شیفته هم داشته باشیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سپس به موضوع سرانه فضای آموزشی پرداخت و گفت: استان قم در این موضوع در بین استان های کشور در رده بیست و هفتم جای دارد که این امر هم نشانه ای دیگر در موضوع تراکم دانش آموزی در قم بویژه در مدارس دولتی استان است.

اجتهادی در ادامه تصریح کرد: برای جبران عقب افتادگی های گذشته در این موضوع و رسیدن به میانگین کشوری و همچنین اختصاص فضای آموزشی مناسب به دانش آموزان جدید، نیاز است تا در دوره پنج ساله آینده، 250 مدرسه 12 کلاسه در استان ساخته شود.

فعالیت دوشیفته ۵۰ درصد مدارس استان

 51 درصد مدارس استان مستحکم، 18 درصد فرسوده و 31 درصد نیز نیازمند مقاوم سازی است 

وی با اشاره به لزوم مقاوم سازی برخی مدارس استان خاطر نشان کرد: 51 درصد مدارس استان مستحکم، 18 درصد فرسوده و 31 درصد نیز نیازمند مقاوم سازی است.

مدیرکل سازمان توسعه مدارس استان همچنین درباره نقش آفرینی خیرین در فعالیت های این اداره کل گفت: خیرین عزیز در 70 درصد پروژه های نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان حضور دارند، ضمن آن که 35 درصد اعتبارات این موضوع از طریق خیرین تأمین می شود.

اجتهادی مشکل اساسی نوسازی مدارس استان را در کمبود اعتبارات و تملک زمین برای ساخت فضاهای آموزشی دانست و بر ضرورت استفاده از ظرفیت های قانونی در این زمینه تأکید کرد.

وی در پایان گفت: تمام همت بنده و همکاران اداره کل نوسازی مدارس استان آن است تا با بضاعتی که داریم بتوانیم نگرانی های موجود در این عرصه را به حداقل برسانیم.

ارسال نظرات