۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۷۲۸۶۵۲

داستان‌هایی درباره امام رضا در مجموعه «هشتمین ستاره» + لینک

داستان‌هایی درباره امام رضا در مجموعه «هشتمین ستاره» + لینک
مجموعه شش جلدی «هشتمین ستاره» با نگاهی به زندگی و سیره امام رضا (ع) به قلم جمعی از نویسندگان نام‌آشنا برای گروه سنی کودک منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، انتشارات به‌نشر مجموعه شش جلدی «هشتمین ستاره» را با نگاهی به زندگی و سیره امام رضا (ع) منتشر کرد. این مجموعه به قلم جمعی از نویسندگان نام‌آشنا و پیشکسوت حوزه ادبیات دینی کودک و نوجوان نوشته و عرضه شده است.

«دیدی گفتم» از جمله عناوین این مجموعه است که به قلم و با تصویرگری کلر ژوبرت منتشر شده است. نویسنده در این کتاب ماجرای تولد امام رضا(ع) را محور داستانش قرار داده و تلاش دارد با استفاده از شخصیت‌های فانتزی مانند یک پرنده، کودک را با پدر و مادر بزرگوار امام هشتم(ع) آشنا کند.

داستان‌هایی درباره امام رضا(ع) در مجموعه «هشتمین ستاره»

«خوشمزه‌ترین دانه‌های دنیا» عنوان دیگری از این مجموعه است که به قلم لاله جعفری و با تصویرگری حدیثه قربان منتشر شده است. این کتاب ماجرای کاشت یک درخت بادام به دست مبارک امام رضا(ع) و تأثیر محصول آن را با زبانی شیرین و داستانی برای کودکان روایت می‌کند.

«فقط تو نیستی» عنوان دیگری است که به قلم سپیده خلیلی و با تصویرگری اسماعیل چشرخ عرضه شده است. این کتاب، روایتی کودکانه است با در نظر گرفتن سیره امام رضا(ع) در قدردانی از نعمت‌های خداوند و دوری از اسراف و هدر دادن این نعمت‌ها.

چهارمین جلد از این مجموعه با عنوان «اسب چوبی» به قلم مجید راستی و با تصویرگری ساقی ذاکرنژاد تهیه شده است. این اثر با نگاهی به روایت‌های تاریخی، تلاش دارد ماجرای نقشه‌ای را که مأمون برای معرفی کردن امام رضا(ع) به عنوان جانشین خود در جریان اقامه نماز عید فطر در سر داشت، برای مخاطب کودک خود روایت کند.

«هجده دانه خرما» عنوان کتاب دیگری از این مجموعه شش جلدی است که به قلم علی باباجانی و با تصویرگری امیر نساجی منتشر شده است. این اثر به برکتی که از دست ائمه اطهار(ع) بر مردم در جریان است،‌ اشاره دارد. آخرین جلد از این مجموعه نیز با عنوان «زبان گنجشکی» به قلم محمدرضا شمس و با تصویرگری شیوا ضیایی منتشر شده و نویسنده در آن یکی از روایت‌های مشهور را موضوع اصلی کتاب خود قرار داده است.

نویسنده در این کتاب به ماجرای کمک خواستن یک پرنده از امام مهربانی‌ها برای نجات جوجه‌هایش اشاره دارد.انتشارات به‌نشر هر کدام از مجلدات این مجموعه را در 24 صفحه و به قیمت 20 هزار تومان منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات دینی قرار داده است.

علاقمندان جهت تهیه این کتاب به تارنمای اینجا مراجعه کنند.

ارسال نظرات