۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۷۲۸۷۰۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

شورای نگهبان نبض نظام اسلامی است

شورای نگهبان نبض نظام اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی شورای نگهبان را نبض نظام اسلامی خواند و گفت: انجام وظیفه در این نهاد باید بر اساس عدل، انصاف و رعایت قانون باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، ظهر امروز، در همایش 300 نفری بصیرتی با موضوع جهاد تبیین بین ناظران ایثارگر خرم آباد و چگنی، گفت: شورای نگهبان نبض انقلاب اسلامی و نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی مجموعه ای به نام فقها و حقوق دانان نظارت کنند که قوانین بر خلاف شرع نباشد و بر انتخابات نظارت می کنند، گفت: آنها باید حافظ جمهوریت و اسلامیت باشند و حق الناس را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: گزارش ها و داوری باید بر اساس عدل و انصاف صورت گیرد، اگر کسی در انجام وظیفه خود کوتاهی کند، به وظیفه شرعی عمل نکند، اگر تخلف ببیند و چشم ببندد مرتکب حرام شرعی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تأکید بر اینکه مسئولیت ها و وظایف نباید در روح و روان ما تاثیر بگذارد و نباید ما را از مسیر ا عدل و انصاف دور کند، بیان داشت: شایسته سالاری، نفی تبعیض، رعایت عدل و انصاف از جمله ویژگی های مهمی در عرصه خدمتگزاری است که باید رعایت شود.

وی با تأکید بر اینکه در انجام وظایف قانون ملاک باشد، گفت: در عرصه انتخابات بیش از 40 سال می گذرد و تجربه لازم در این زمینه وجود دارد، بعضی رویدادهای تلخ در ایام انتخابات شنیده و روی می دهد که برخی از آنها را باید از قبل پیشگیری کرد و اگر به پیشگیری منتهی نشد باید آنها درمان کرد

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان کرد: در برابر آسیب ها باید درمان فوری و قطعی که به اعتماد مردم صدمه نزند، باید سرمایه اجتماعی مردم و اعتماد مردم حفظ شود، امروز بیش از هر زمان دیگری به این سرمایه اجتماعی مردم نیاز داریم./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات