۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۷۲۸۷۵۳
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تشریح کرد؛

گزارشی از جزئیات برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب

گزارشی از جزئیات برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب
رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان گفت: علت اینکه استقبال طلاب از انتخابات را فوق تصور می‌دانیم، شرایط خاص حاکم در زمان برگزاری این دوره از انتخابات است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در جلسه افتتاحیه نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در سالن همایش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، گزارشی از جزئیات برگزاری انتخابات نهمین دوره این مجمع ارائه کرد.

وی در ادامه با اشاره به تأخیر یک ساله برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان افزود: کار انتخابات نهم باید سال گذشته به سرانجام می‌رسید؛ اما غیر حضوری بودن دروس حوزه علیمه و درنتیجه عدم حضور طلاب و فضلا در شهر مقدس قم و همچنین الزام آیین نامه برگزاری انتخابات بر حضوری بودن آن، این انتخابات با یکسال تأخیر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال استقبال طلاب از این انتخابات را فوق تصور توصیف کرد و افزود: علت اینکه استقبال طلاب از انتخابات را فوق تصور می‌دانیم، شرایط خاص حاکم در زمان برگزاری این دور از انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم اظهار داشت: در دور هشتم ۱۱۲۵۰نفر در انتخابات شرکت کردند؛ درحالی که در دور نهم، علی رغم حضور طلاب در اشتغالات مختلف فرهنگی در سطح کشور و شکل دهی به مسئله مهم جهاد تبیین، تعداد بیشتری در انتخابات شرکت کردند.

وی تعداد کاندیداهای نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب را ۴۱۰ نفر عنوان کرد و ابراز کرد: حدود ۵۳۰ نفر فضلا و اساتید حوزه علمیه قم در این دور کاندید شدند که از این میان ۴۱۰ نفر تأیید شدند و البته تعدادی نیز انصراف دادند که نهایتاً ۳۸۰ نفر در این رقابت حاضر شدند.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال با اشاره به حضور صندوق‌های سیار در این دور از انتخابات اظهار داشت: کار نویی که در این دور از انتخابات انجام شد، حضور صندوق‌های سیار در مدارس علمیه مختلف بود.

رئیس ستاد انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در پایان بیان داشت: در دوره نهم انتخابات مجمع نمایندگان دو حوزه انتخابیه کاندید نداشتند و شش حوزه انتخابیه موفق به کسب حد نصاب اول نشدند و ۱۲ نفر نیز، نصاب دوم را کسب نکردند و به مرّ قانون عمل شد.

ارسال نظرات