۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۲۸۷۸۳

توصیه مدیر جامعه الزهرا به مطالعه عمیق جامعه کبیره برای شناخت ولایت اهل بیت

توصیه مدیر جامعه الزهرا به مطالعه عمیق جامعه کبیره برای شناخت ولایت اهل بیت
مراسم جشن میلاد مولود کعبه به وقت پیروزی انقلاب با حضور کارمندان جامعة الزهرا(س) از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی این نهاد حوزوی برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم جشن میلاد مولود کعبه به وقت پیروزی انقلاب با حضور کارمندان جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها از سوی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، آیاتی از کلام الله مجید توسط جناب آقای علی اصغر شعاعی قاری بین المللی قرآن کریم قرائت شد و پس از آن، زنگ انقلاب رأس ساعت ۹ و ٣٣ دقیقه صبح همزمان با ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی با حضور مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و یکی از کارمندان خانواده شهید نواخته شد.

توصیه به مطالعه عمیق زیارت جامعه کبیره برای شناخت ولایت اهل بیت علیهم‌السلام

در این مراسم، خانم برقعی مدیر جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت باسعادت حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام، امام جواد علیه‌السلام و آغاز دهه فجر به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: آن که حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام را می‌شناسد، مطیع و پیرو اوست، به او اقتدا دارد، به رفتار، گفتار و کردار حضرت تأسی می‌کند و اهل عمل است.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با توصیه به مطالعه عمیق زیارت جامعه کبیره برای شناخت ولایت حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام و اهل بیت علیهم‌السلام، گفت: اگر کسی زیارت جامعه را بفهمد و عمل کند، برای هدایت و سعادت و حظّ این رزق معنوی، بسیار گره گشاست.

حضرت، امیرِ نیکی‌ها است

خانم برقعی به برخی فضایل و ویژگیهای امام علی علیه‌السلام اشاره کرد و با بیان اینکه حضرت، امیرِ نیکی‌ها است، تصریح کرد: امام علی علیه‌السلام یک شخصیت استثنایی و جامع الاضداد است؛ به عنوان مثال، امام علی علیه‌السلام همان طور که حکومت می‌کرد و در میدان جنگ با شمشیر می‌جنگید، اشک یتیم، دل او را به درد می‌آورد و به خاطر خوف خدا اشک می‌ریخت.

وی به فرازهایی از زیارت غدیریه و روایاتی از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم که بالاترین ایمان و وفادارترین مردم به عهد خدا را از ویژگی‌های آن حضرت دانستند، اشاره کرد و افزود: ما هم با تأسی به حضرت علی علیه‌السلام می‌توانیم در مسیر درست زندگی حرکت کنیم.

لزوم تلاش برای تهذیب اخلاق و کسب علم و تقوا

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه همه ما باید در تهذیب اخلاق و کسب علم و تقوا کوشش کنیم، تأکید کرد: بیایید در محیط کار و در این خانه ای که منتسب به حضرت زهرا علیهاالسلام است، هر روز این تجدید عهد را یادآوری کنیم که با حفظ اخلاق و تقوا بر اساس فرهنگ دینی و سازمانی، امورمان را پیش بریم.

برقعی عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم که سبک زندگی حضرت فاطمه علیهاالسلام و امام علی علیه‌السلام را برای جامعه امروز کاربردی و راهبردی کنیم و برای این کار بایستی رسالتِ کنشگری‌های نوین و متناسب با جامعه امروز و نیازهای آن و ابتکار عمل در بکارگیری روش‌های نوین تبلیغ به دقت بررسی و برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت جوانان خلاق در کنار تجربه پیشکسوتان در این مسیر، ادامه داد: دغدغه تربیت، حفظ دینداری و اعتقادات جوانان، جنبه‌های سهل و آسانی دارد و گذشتگان ما فراوان دغدغۀ این امور را داشتند، امروز نیز جوانان می‌توانند اعتقادات خود را صادقانه و بی پرده درمیان بگذارند و ما هم بدون قضاوت کردن و برچسب زدن به آنها، ابتدا آنها را درک کرده، دغدغه‌هایشان را فهم کنیم و پس از آن با صدق نیت و روش‌های نوین آنها را جذب و به تدریج راهبری کنیم.

مدیر جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان تأکید کرد: این امور نیازمند مهندسی فرهنگی و مهندسی در مدیریت و راهبریِ کنشگری‌های تخصصی در حوزه است، بنابراین باید برنامه ریزی و مدل عملیاتی خاص خود داشته باشد.

پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی ما را به نقطه اوج عظمت رساند

حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان، رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا و جانباز عملیات کربلای هشت به عنوان سخنران ویژه این مراسم حضور داشت و ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و ولادت حضرت امام جواد علیه‌السلام و در آستانه ولادت باسعادت امام علی علیه‌السلام، عنوان کرد: امام محمد جواد علیه‌السلام در حدیثی می‌فرمایند: «عزت انسان مؤمن در بی نیازی او از دیگران است» و ما باید این حدیث را در نظام جمهوری اسلامی نصب العین خود قرار دهیم.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: امروز دنیای جنگل است و اگر ما به استقلال و عزت نرسیم، هر لحظه درندگان عالم ما را طعمه می‌کنند، اما به برکت ولایت توحید، دشمنان به در بسته می‌زنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جوشقانیان تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام کشورهای جهان زیر یوغ دو قدرت جهانی بودند و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، ما را به نقطه اوج عظمت رساند و این دو قدرت را در هم کوبید.

در این مراسم، پدران کمتر از ۳۵ سال و دارای ۳ فرزند و پدر دارای ۷ فرزند و یکی از کارمندان دارای ۹ فرزند مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال نظرات