۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۷۲۸۷۹۲
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد قم خبر داد؛

برنامه‌های ویژه کانون مساجد برای اعتکاف

برنامه‌های ویژه کانون مساجد برای اعتکاف
حجت الاسلام حیدری گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای نوجوانان و جوانان در ایام اعتکاف برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا حیدری مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در نشست خبری این ستاد که در کانون مساجد استان قم برگزار شد با تأکید بر اینکه این ستاد برای برنامه معنوی اعتکاف مساجد برنامه ویژه دارد گفت: در اعتکاف امسال تمرکز بیشتر در بحث تشکیلاتی است و کارهایی که انجام می شود مبتنی بر معارف خواهد بود و دو مسجد برای این کار اختصاص داده شده است.

وی در ادامه افزود: مسجد بقیه الله شهر قائم از مساجد بزرگ و خوبی است که دارای ظرفیت هایی خوبی در جهت اعتکاف می باشد و ما در این مسجد نزدیک به ۳۰۰ نفر برادر را در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال داریم که در این مراسم معنوی شرکت می کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم، ضمن توجه دادن به بخش خواهران در اعتکاف امسال خاطرنشان کرد: مسجد انصار الزهراء پردیسان برای خواهران معتکف که در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال هستند آماده شده و این برنامه ها با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و ستاد اجرایی فرمان امام خواهد بود.

حجت‌الاسلام حیدری بیان داشت: برنامه های اعتکاف در سال 1401 یک کار جدید در استان است و این فضای معنوی ایجاد شده در آن باید حفظ شده و تمرکز بر این باشد که نوجوانان را در مسجد تثبیت و رشد پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای افراد شرکت کننده در اعتکاف تا سه سال برنامه دارد و برای این برنامه ها پیوست های مختلفی نیز تدارک دیده شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به برنامه سه ساله برای معتکفین نوجوان و جوان اظهار داشت: برنامه بعدی بعد از اعتکاف اردوهای یک روزه ای است که در آن روابط عمومی های رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال که در کانال های مختلف حضور دارند به هم متصل و وصل می شوند.

وی در ادامه افزود: سر گروه ها و روابط عمومی ها در این اردوها با یکدیگر آشنا شده و باب دوستی با یکدیگر در آنها شروع می شود و ما برای آنها تدارک برنامه های ورزشی نیز تدارک دیده شده که محله های مختلف بتوانند با یکدیگر مسابقه دهند.

وی در پایان اظهار داشت: برای سر حلقه های نوجوان و جوان برنامه های دیگری مثل مباحث مطالعاتی برای خوراک معنوی، دیدار با مراجع و چند برنامه دیگر که همه در راستای هویت بخشی به این نوجوانان و جوانان است تدارک دیده شده که در همه آنها پیوست اخلاقی و معنوی نیز دیده شده است.

ارسال نظرات