۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۷۲۸۷۵۹

نشست خبری مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد قم برگزار شد

نشست خبری مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد قم برگزار شد
نشست خبری حجت الاسلام حیدری مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، در مرکز کانون مساجد قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدرضا حیدری مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در نشست خبری این ستاد که در کانون مساجد استان قم برگزار شد ضمن تبریک دهه مبارک فجر و ولادت حضرت جواد الائمه علیه السلام اظهار داشت: در دهه مبارک فجر با هماهنگی که با ارگان های مختلف صورت گرفت 150 بسته تبلیغی به مبلغ 5 میلیون تومان تهیه و در اختیار کانون های مساجد قم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به فعالیت کانون مساجد قم در ایام دهه فجر، گفت: ستاد هماهنگی کانون های مساجد با کمک سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم در دهه مبارک فجر در 88 مسجد برنامه جشن انقلاب را به صورت گسترده برگزار خواهیم کرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مهم ما در دهه مبارک فجر برنامه تجلیل از 10 مسجد برتر در عرصه فعالیت نوجوانان با مشارکت ستاد اقامه نماز جمعه است.

حجت‌الاسلام حیدری بیان داشت: توزیع گسترده بسته های معیشتی از مساجد توسط بسیج مساجد و محلات از دیگر برنامه های این کانون بوده و برگزاری کارگاهای مهدویت و انتظار نیز با مشارکت مسجد مقدس جمکران در برنامه های این ستاد قرار دارد.

نشست خبری مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد قم برگزار شد

وی در ادامه گفت: اعزام مبلغ و سخنران به صورت تخصصی به مساجد با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی و همایش کادر نوجوانان و جوانان دهه هشتاد از برنامه های مهم این ستاد است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم بیان داشت: اعزام طلاب از حوزه های علمیه همجوار به مساجد با مشارکت حوزه های علمیه استان از دیگر برنامه هایی است که طلاب فاضل و توانمند با برگزاری نشست علمی، تریبون آزاد و گعده های طلبگی می توانند در آن نقش آفرینی کنند.

حجت‌الاسلام حیدری ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه کالاهای اساسی با همکاری نیروی انتظامی گفت: از دیگر کارهای کانون مساجد نمایشگاه های کالاهای اساسی است که می تواند کمک کننده به خانواده ها باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: اجرای سرودهای انقلابی در سطح مساجد و محلات به صورت خیابانی با مشارکت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم برنامه دیگری است که در ایام انجام می شود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم اظهار داشت: اعزام قاری، حافظ و مداح نوجوان از طرف مرکز قرآن و حدیث حرم به مساجد و اعزام کارشناس خانواده و مشاور خانواده به صورت رایگان، در فضای مساجد توسط معاونت ورزش  جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم از دیگر برنامه های این ستاد است.

وی با اشاره به حضور مستبصرین در این دهه در مساجد استان بیان داشت: ما در این دوره کار ویژه ای که حضور مستبصرین با موضوع جایگاه انقلاب اسلامی در جهان است را توسط آنان در مساجد را خواهیم داشت که این کار کاری نو بوده و در جهت جهاد تبیین خواهد بود.

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به جایگاه شهدای انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: در دهه مبارک فجر ما برنامه دیدار با خانواده های شهدا را داریم و در آن خانواده معظم شهیدان در مساجد حضور پیدا کرده و پای صحبت آنان می نشینند.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی ورزشی در این دهه در کانون های مساجد گفت: مسابقات ورزشی فرزندان انقلاب در دهه مبارک فجر در چند رشته فوتبال دستی، دارت، طناب‌کشی با مشارکت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم از دیگر برنامه هایی است که کانون مساجد عهده دار آن است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به سرود خوانی در راهپیمایی 22 بهمن امسال خاطر نشان کرد: در راهپیمایی 22 بهمن از طرف ستاد کانوهای مساجد گروه های سرود منتخب به این راهپیمایی اعزام می شوند و به سرود خوانی در نقاط مختلف راهپیمایی اقدام خواهند کرد.

ارسال نظرات