۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۷۲۷۷۴۶

دهه هشتادی‌های مهمان ویژه اعتکاف قم

دهه هشتادی‌های مهمان ویژه اعتکاف قم
معاون فرهنگی ستاد اعتکاف استان قم با اشاره به استقبال از مراسم اعتکاف امسال گفت: برای دهه هشتادی‌ها برنامه‌های ویژه فرهنگی در پنج مسجد پیش‌بینی شده است.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی فروتن معاون فرهنگی ستاد اعتکاف قم ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه طی سخنانی بیان کرد: رویکر کلی ما در بحث اعتکاف ایجاد فضای مناسب برای خودسازی مدنظر مقام معظم رهبری که در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده و همچنین ایجاد فضایی برای مناجات با پروردگار است. 

وی ادامه داد: ما اعتکاف را فقط یک امر عبادی فردی نمی‌بینیم و رشد جمعی در اعتکاف برای ما بسیار مهم است؛ یکی از بحث‌هایی که مطرح می‌شود زیست مومنانه است که امسال مورد تاکید ما خواهد بود. معتکفین باید به طرفی بروند که در طول اعتکاف تمرینی داشته باشند برای تقوای جمعی که جامعه امروز به آن نیاز دارد.

ما سعی کردیم با دوستان‌مان برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه داشته باشیم تا افراد برای این موضوع تمرینی داشته باشند. 

دهه هشتادی‌های مهمان ویژه اعتکاف قم

فروتن تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های اعتکاف امسال تقارنی است که با دهه فجر پیدا کرده و ما این را به فال نیک می‌گیریم و از این ظرفیت در راستای جهاد تبیین استفاده می‌کنیم؛ به همین‌خاطر ۳۰۰ مبلغ خواهر و برادر بین معتکفین حضور خواهند داشت تا بحث جهاد تبیین را برای آن‌ها دنبال کنند. 

معاون فرهنگی ستاد اعتکاف استان قم در ادامه اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مخاطب‌های ما برای اعتکاف امسال دهه‌هشتادی‌ها محسوب می‌شوند؛ سال‌های گذشته تنها یک مسجد برای دختران و یک مسجد برای پسران دانش‌آموز در نظر گرفته می‌شد اما این آمار امسال به ۲ و نیم برابر و به ۵ مسجد افزایش یافته است.

وی در خصوص رویکرد فرهنگی اعتکاف امسال گفت: ما به‌دنبال این هستیم تا همه خادمان در این ایام رویکرد فرهنگی داشته باشند؛ لذا آموزش ویژه‌ای را برای آن‌ها برگزار کردیم تا آمادگی کامل در زمینه مسائل فرهنگی داشته باشند.

فروتن با اشاره به برخی از برنامه‌های اعتکاف خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه‌های متداولی که هرساله برگزار می‌‌شد؛ ویژه برنامه‌هایی مانند مائده آسمانی، اندکی تدبر، زیست مومنانه، رفیق شهیدم ویژه دهه هشتادی‌ها و بحث حلقه معرفت با استفاده از ظرفیت مبلغین دنبال خواهد شد.

یک طرح ویژه هم با عنوان «ترنج‌نامه» ویژه دختران دهه هشتادی که در اعتکاف هستند داریم و سعی کردیم نگاه ویژه‌ای به مسائل دختران معتکف داشته باشیم.

معاون فرهنگی ستاد اعتکاف استان قم در پایان گفت: برای مبلغینی که جهت جهاد تبیین در قم و یا سایر استان‌ها اعزام می‌شوند کلاسی‌های توجیهی مختلفی را برگزار کردیم تا مطابق هدف پیش بروند و مبلغ در این 3 روز به مسائل پراکنده نپردازد چون باعث بهم ریخته شدن ذهن معتکف می‌شود.

ارسال نظرات