۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۲۸۸۵۵
حسنی در گفت‌وگوی اختصاصی از محل جشنواره فجر مطرح کرد؛

استقبال پرشور اهالی سینما از جشنواره فجر امسال

استقبال پرشور اهالی سینما از جشنواره فجر امسال
کارشناس سینما گفت: عده‌ای از سینما گران می‌گویند ما ممکن است نقد و انتقاداتی داشته باشیم، ولی پای ایران، نظام و جمهوری اسلامی ایستاده ایم و به آن وفادار هستیم.

آقای حسین حسنی کارشناس سینما و رسانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، گفت: تا کنون دو فیلم استاد و شماره ده از فیلم های جشنواره فجر را که اکران شده را تماشا کرده ام.

وی در رابطه با فیلم استاد که به تازگی در جشنواره فیلم فجر اکران شده است گفت: فیلم استاد در رابطه با آسیب شناسی استاد و دانشجویان است و در آن به بررسی روابط و آسیب های ارتباط با جنس مخالف پرداخته می شود.

کارشناس سینما در ادامه بیان داشت: این فیلم نگاهی توصیفی و درعین حال آسیب شناسانه همراه با تم خیانت دارد از دید من این نوع فیلم های همراه با تم خیانت برای تماشاگران تکراری بوده و شخصا با این فیلم نتوانستم ارتباط خوبی برقرار کنم.

استقبال پرشور اهالی سینما از جشنواره فجر امسال

حسنی با اشاره به اینکه فیلم شماره ده شاید یکی از فیلم های خوب جشنواره است، اظهار کرد: فیلم شماره ده فیلم متوسط و خوبی است، که در آن حکایتی واقعی و مستند از رزمنده ای است که قهرمانانه در زمان اسارت، عده ای از اسرا را نجات می دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: در این فیلم نشان می دهد عده ای از اسرا، که به زودی قرار بود قتل عام شوند توسط این رزمنده نجات داده می شوند.

کارشناس سینما با اشاره به مقایسه این دو فیلم نمایش داده شده، ابراز داشت: باید بگویم که فیلم ده هر چند فیلم خوبی محسوب می شود ولی باید آثار دیگر این جشنواره را دید تا به قضاوت بنشینیم که این فیلم فیلم برتر جشنواره است یا خیر.

حسنی در مورد حال و هوای جشنواره و فضای حاکم بر آن گفت: ازجهت رونق جشنواره به نظرم امسال این جشنواره رونق خوبی دارد و خبرنگاران زیادی در پردیس ملت حضور دارند، و ازجهت کیفی هم جشنواره فعال و پرشور است.

وی در ادامه افزود: از جهت فرهنگی این جشنواره چند گام جلوتر رفته و از لحاظ مشخصه های دینی و احکامی نسبت به گذشته بهتر شده است.

حسنی در رابطه با اتفاق خوب امسال جشنواره ابراز داشت: اتفاق خوبی که امسال نسبت به دوره های گذشته جشنواره افتاد و من در طول سیزده چهارده سالی که در جشنواره حضور داشتم یادم نمی آید که چنین اتفاقی افتاده باشد خواندن سرود ملی و قرائت قرآن در آغاز این جشنواره بود.

کارشناس سینما در رابطه با تحریم هایی که در جشنواره صورت گرفته بود اظهار داشت: اینجا در جمع خبرنگارها چنین چیزی دیده نمی شود، ولی حضور پررنگ فیلم ها  همگی نشان دهنده بی اثر بودن تحریم ها است.

اینجا آدم ها درنگاه اولی سه دسته شده اند: یک دسته آدم های که به فکر تحریم و نباید به جشنواره بیایم هستند یعنی مثلا قهر کرده اند و یک دسته دیگر که عاقل‌تر و در مقابل اینها هستند، می گویند این فرصت ما است و باید از آن استفاده کنیم.

وی در ادامه گفت: آنها می گویند ما اولا ایرانی هستیم و ثانیا این جشنواره فرصتی است که برای ما فراهم شده و اگر مخالف باشند مخالف عاقل هستند و این افراد در جشنواره حضور دارند.

حسنی با اشاره به دسته سوم از افراد حاضر در این جشنواره ابراز داشت: دسته آخری هستند که می گویند ما ممکن است نقد و انتقاداتی داشته باشیم ولی پای ایران، نظام و جمهوری اسلامی ایستاده ایم و به آن وفادار هستیم.

ارسال نظرات