۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۷۲۸۹۰۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

شجاعت و غیرت دینی از خصوصیات مشترک شهدا است

شجاعت و غیرت دینی از خصوصیات مشترک شهدا است
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه شجاعت و غیرت دینی از ویژگی و خصوصیات مشترک شهدا است، گفت: برای ادامه راه شهدا به حضرت ام البنین اقتدا کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی پنجشنبه شب در دیدار با خانواده شهیدان رحمت الله روحانی و غلامرضا طرق، گفت: اگرامیرمومنان (ع)، امام حسن (ع) و دیگر ائمه قیام نکردند برای این بود که یارنداشتند به همین دلیل از مجموع ۲۵۰ سال امامت ائمه معصومین تنها ۱۵ سال حکومت داشتند.

وی با اشاره به اینکه خانواده شهدا و همسران شهدا در اجر و ثواب شهدا سهیم و شریک هستید، افزود: فرزندان شهدا در راه قرآن و عترت و تربیت، زندگی خود را اداره می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اینکه برای ادامه راه شهدا به حضرت ام البنین اقتدا کنید، اظهار داشت: حضرت ام البنین از زمانی که خبر شهادت حضرت ابوالفضل و دیگر فرزندان و شهدای کربلا را شنید تا زمان شهادت سه سال زنده بود و در دوران خفقان دوران بنی امیه مساله تبیین را انجام داد.

وی افزود: تبیین جریان کربلا توسط ام البنین آسان نبود و در اشعار حزن آلود خود، حادثه عاشورا را برای مردم مدینه بیان می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم بیان ظلم و ستم و فساد پهلوی از سوی خانواده شهدا برای نسل جوان تأکید کرد و ابراز داشت: دسترسی به رساله مرجع تقلید و اطلاعیه‌های امام جرم بود.

به گفته وی باید مراقب نسل جوان بود تا دشمن با شعار زن، زندگی و آزادی جوانان را فریب ندهند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه شهید روحانی از سابقون است و شهید طرق مفقود الاجسد است، گفت: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، چون خداوند در چشم شهدا بزرگ است، شهدا شجاع بودند و از هیچ قدرتی ترس و هراس نداشتند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات