۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۷۲۸۹۱۳
مظلومیت فرهنگ ۱؛

انتقاد پژوهشگر سیاست گذاری فرهنگی از کاهش سهم فرهنگ در بودجه ۱۴۰۲

انتقاد پژوهشگر سیاست گذاری فرهنگی از کاهش سهم فرهنگ در بودجه ۱۴۰۲
حجت الاسلام هاشمیان خواستار رشد عادلانه، تعادلی و تناسبی بودجه دستگاه‌های فرهنگی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام دکتر سید محمد حسین هاشمیان دبیر شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۱۴۵ مجمع شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی از کاهش بودجه های فرهنگی کشور در لایحه بودجه سال آینده، انتقاد و ادامه این روند را موجب بروز آسیب ها و پیامدهای منفی در فرهنگ عمومی ارزیابی کرد.

وی درباره سهم فرهنگ از لایحه بودجه ۱۴۰۱ کشور با انتقاد از رشد منفی بودجه دستگاه‌های متولی فرهنگ دینی، گفت: در این لایحه ظاهراً سهم فرهنگ از 1/2% (دو و یک دهم درصد) به 9/1 (یک و نه دهم درصد) تقلیل پیدا کرده است.

پژوهشگر سیاست گذاری فرهنگی آغاز کاهش پلکانی بودجه بخش های فرهنگی و دینی را در زمان دولت روحانی دانست و یادآور شد: در دولت احمدی نژاد بودجه های فرهنگی 6/4 (چهار و شش دهم درصد) نسبت به کل بودجه کشور بوده است، ولی در دولت روحانی این سهم به صورت پلکانی کاهش پیدا کرد تا در آغاز دولت آیت الله رئیسی به 4/2 (دو و چهار  دهم درصد) رسید.

مدیر گروه مدیریت راهبردی فرهنگ دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام با بیان اینکه بودجه برخی از دستگاه‌ها در سال گذشته چند برابر شده بود، گفت: باید رشد بودجه دستگاه ها به صورت علی السویه، تعادلی یا در تناسب با رشد بودجه سالیان گذشته در نظر گرفته شود.

محمدمهدی محققی

حسین عجمی
ارسال نظرات