۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۷۲۹۱۲۱
از سوی خبرگزاری رسا؛

ویژه نامه «راز ماندگاری» راه‌اندازی شد

ویژه نامه «راز ماندگاری» راه‌اندازی شد
خبرگزاری رسا، به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دستاوردها و پیشرفت های نظام اسلامی را در ویژه‌نامه «راز ماندگاری» بررسی می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، انقلاب اسلامی در حالی چهل و چهارمین سالگرد پیروزی خود را جشن می‌گیرد که فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرده است. رهبر معظم انقلاب در دهه فجر سال 1397 بیانیه‌ای تحت عنوان گام دوم انقلاب اسلامی را صادر فرمودند و از طرفی می‌توانیم بگوییم که در چهارمین سال بیانیه گام دوم نیز قرار داریم.

حجم بالای برنامه‌های دشمن جهت براندازی و فروپاشی انقلاب اسلامی ایران غیرقابل مقایسه با هر برنامه اجرا شده در کشورهای دیگر است. جنگ نرم و جنگ روانی آمریکا تنها عاملی بود که در فروپاشی شوروی تأثیرگذار بود. حجم عملیات آمریکایی‌ها و ناتوانی شوروی به قدری فراوان بود که امام خمینی(ره) فروپاشی قریب الوقوع شوروی را در زمانی که آن کشور در اوج قدرت قرار داشت، حتمی دانست.

دشمنان برنامه های عمیقی در حوزه پرورش گروه‌های انحرافی و مارکسیستی یا لیبرالیست از فرقان تا نهضت آزادی، ایران هراسی، تروریسم، جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه و شدید در ابعاد مختلف، نفوذ و ... را در صدر فعالیت‌های خود قرار داده بود. پس از جنگ تحمیلی شاهد فتنه‌های 78، 88 و 98 بودیم. ناگفته نماند که برنامه خاورمیانه جدیدی که آمریکایی‌ها آن را پرورش می‌دادند و در ابتدای هزاره دوم میلادی اجرایی شد، قصد داشت تمام منطقه از جمله ایران را در اشغال کامل نیروهای آمریکایی در آورد. همان زمان نیز با تدابیر جدی مسؤولان نظام، این نیت شوم، ناکام ماند. در کنار این فتنه‌ها، اغتشاشات متعدد و گسترده‌ای که آخرین آن در سال 1401 جریان داشت و با هوشیاری و حضور به موقع مردم خنثی و تبدیل به هسته‌های کوچک آشوب شد که با هوشیاری و ابتکار عمل سازمان‌های امنیتی به پایان رسید.

با این وجود کشور ما توانست در بسیاری از زمینه‌ها، دستاوردهای قابل توجهی را رقم بزند. خارج کردن کشور و ایجاد موج بیداری اسلامی که موجب رهایی کشورها از دست قدرت‌های استعمارگر شد، پایان دادن به جولان صهیونیست‌ها در منطقه و ایستادن در مقابل ابرقدرت‌های غرب و شرق، تبدیل شدن کشور به قدرت یک منطقه بر اساس خودباوری و خودکفایی، ورود به حوزه‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین و کسب مقام‌های برگزیده در رشته‌های مختلف علمی، افزایش سطح تحصیلات، آگاهی و سواد اقشار مختلف مردم، گسترش دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در سراسر کشور همطراز با مراکز علمی معتبر و مطرح در جهان و ... تنها در طول چهل و چهار سال آن هم با حجم شدید تحریم‌ها و دشمنی‌ها، با اتکای به جوانان به دست آمد.

اکنون که کشور مهیای یک راهپیمایی عظیم با حضور پرشور مردمی هستند، جای دارد که درباره ابعاد مختلف پایداری و استقامت انقلاب اسلامی ایران در مقابل هجمه‌های ناجوانمردانه دشمنان در ابعاد مختلف سخن بگوییم. جهاد تبیین، همین است که درباره علت‌های پایداری و خصومت دشمنان سخن بگوییم. به همین مناسبت ویژه نامه «راز ماندگاری» که از سوی خبرگزاری رسا راه اندازی شده، قرار است از منظر سیاسی، حوزوی، فرهنگی و امامین انقلاب به تبیین و تشریح دستاوردها و پیشرفت های نظام اسلامی با وجود همه دشمنی‌های استکبار جهانی و منافقان داخلی، بپردازد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات