۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۷۲۸۷۹۵

اجرای طرح ملی قرار دوازدهم در اجرای نیات واقفان خیراندیش

اجرای طرح ملی قرار دوازدهم در اجرای نیات واقفان خیراندیش
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی گفت: اگر می‌خواهیم به نیکی برسیم، باید انفاق کنیم و این انفاق شامل هرچیزی اعم از لباس، طعام و هدایا می‌شود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به مناسبت دهه مبارک فجر همزمان با سراسر کشور مراسم طرح ملی قرار دوازدهم در اجرای نیات واقفان خیراندیش در راستای توزیع بسته‌های معیشتی و تأمین جهیزیه برای خانواده‌های کم برخوردار با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده ولی‌فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه، سید حسن میرکریمی مدیر کل محترم اوقاف و امور خیریه استان تهران و جمعی از مسئولین در آستان مقدس بقعه شیخ عبدالله طرشتی برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی خاموشی نماینده محترم ولی‌فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن تبریک میلاد امام جواد (ع) و حلول سالگرد انقلاب اسلامی گفت: حضرت عیسی (ع) در همان گهواره می‌فرمایند من بنده خدا هستم، خدا به من وحی کرده و کتاب و قانون داده است. خداوند مرا نبی و مبارک قرار داد؛ انسان در هر مکانی که گام بر می‌دارد باید مبارک باشد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان‌ها، نهادها، مسئولین و افراد باید برای مبارک بودن، تمرین مبارک بودن داشته باشند. مبارک بودن یعنی برکت‌دار بودن، انفاق کردن، اطعام کردن و….

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم به نیکی برسیم، باید انفاق کنیم و این انفاق شامل هرچیزی اعم از لباس، طعام، هدایا و… می‌شود. در واقع باید تدبیری اندیشید تا با هدیه دادن و مازاد وسایلی که نزد ماست، انفاق‌های زیادی را ترتیب دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی ادامه داد: نهادهای زیادی در کشور فعالیت می‌کنند و افتخار می‌کنیم که این نهادها در کشور شکل گرفته است. انقلاب اسلامی، حریت انسانی و اسلامی را در دنیا مطرح کرد و این حریت در بندگی خداست. این حریت را در نفس انقلاب گره می‌زنیم و از آن با عنوان حریت اسلامی یاد می‌کنیم که در مقابله با طاغوت است. در واقع انقلاب اسلامی طاغوت را به پایین کشید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طاغوت زمانه توفیقات جمهوری اسلامی را برنمی‌تابد بنا بر این اقدام به سنگ اندازی می‌کند. ابلیس در نظام خلقت مطرود است کار طاغوت همین است که بر سر دیگران بزند و بر آنها حکومت کند امروز طاغوت جهانی نیز همین کار را می‌کند و عربستان مصداق بارز همان همین سخن است.

حجت‌الاسلام محمد نصیری معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران نیز ضمن تبریک آغاز دهه فجر، گفت: از مهمترین خدمات حوزه مدیریتی سازمان اوقاف و امور خیریه، فعال نمودن عرصه‌های اجتماعی در حوزه وقف و خیریه است. این قرار دوازدهم هم بسترساز افزایش سرمایه اجتماعی و به نوعی اعتماد افزایی در مقوله وقف است که نه تنها رافع نیاز نیازمندان است، بلکه توسعه و بستری را جهت مشارکت همگانی ایجاد می‌کند که سبب ایجاد محرک‌هایی برای وقف جدید است و این فرصت مغتنم است.

وی افزود: استان تهران با مساحت ۱۳ هزار و ۶۸۸ کیلومتر مربع، ۱۶ درصد جمعیت کشور را در بردارد که با برآورد جمعیتی سال ۱۴۰۱، جمعیتی بالغ بر ۹میلیون نفر را در شهر تهران داریم و با احتساب شهرستان‌های تهران ۱۲ میلیون و ۹۴۵ هزار نفر می‌شوند.

حجت الاسلام نصیری بیان کرد: مردمان شهر تهران میزبان ۳۱۳ بقعه متبرکه هستند که در واقع به ازای هر ۳۸۰۰۰ نفر، یک بقعه تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به موقوفاتی که در شهر تهران وجود دارد، توضیح داد: بیش از ۱۰ هزار و۵۱ موقوفه اعم از متصرفی و غیرمتصرفی در تهران وجود دارد.

او تاکید کرد: در یازدهمین دوره استان تهران حدود ۲ هزار بسته معیشتی و اقلام جهیزیه از امروز آمادگی توزیع دارند.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: خوشحال هستیم که برگزاری هر ماهه طرح قرار دوازدهم امروز با میلاد امام جواد (ع) مقارن شده است امامی که به جود و کرم بیشتر شناخته شده است؛ در یازدهمین قرار دوازدهم با شناسایی بهره‌مندان ۴۰۲ جهیزیه در سطح کشور که شامل هشت قلم اصلی بوده است، تهیه شده و توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز در قالب طرح قرار دوازدهم ۱۲ هزار و ۴۰۹ بسته معیشتی، ۶۲ بخاری، ۴۵۸ جفت کفش، ۱۶۰ تخته پتو، پنج سری سیمونی و در قالب طرح شمیم خدمت ۲۰ چرخ خیاطی توزیع می‌شود؛ همچنین ۶ زندانی نیز آزاد می‌شوند.

ارسال نظرات