۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۲۹۱۴۴
گزارشی از سفر مدیر حوزه خواهران به سیستان و بلوچستان؛

سفر‌های استانی ادامه دارد/تدوین برنامه ۵ ساله برای حوزه خواهران

سفر‌های استانی ادامه دارد/تدوین برنامه ۵ ساله برای حوزه خواهران
حجت الاسلام والمسلمین فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، در سفر به سیستان و بلوچستان با طلاب و اساتید و مسئولان حوزوی این استان دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، از سفر به استان سیستان و بلوچستان و دیدار با مدیران مدارس علمیه و طلاب خواهر، به جهت پیگیری و تبیین برنامه ۵ ساله ی حوزه علمیه خواهران، که اخیرا توسط  شورای سیاست گذاری حوزه علمیه ابلاغ شده خبر داد و گفت: اولین بار هست که برنامه ای ۵ ساله برای حوزه علمیه خواهران تدوین می شود، و جا دارد از این شورا بابت این اقدام، تشکر کنم.

وی در این گفت و گو با تاکید بر اجرای این برنامه در تمامی استان ها و نقش آفرینی هر استان در این برنامه، از دیدار خود با اساتید و طلاب و مسئولان حوزوی استان و بازدید از مراکز حوزوی جهت بررسی ظرفیت های این استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، در اولین روز سفر مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور و هیات همراه به سیستان و بلوچستان، با طلاب و اساتید مدارس علمیه شهرستان زاهدان، دیدار شد.

سفر مدیر حوزه علمیه خواهران به استان سیستان و بلوچستان

در این دیدار که در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت معصومه سلام الله علیها زاهدان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل با بیان روایتی، بخشیدن گناهان، قبولی اعمال، اعطای درجه شفاعت و راضی بودن خداوند را از مهمترین ویژگی های علما و بزرگانی که در راه خدا  و به خاطر خدا سختی ها را تحمل می کنند برشمرد و گفت: بزرگ ترین پاداشی که یک عالم می تواند از خداوند بگیرد و انگیزه انسان را تقویت کند و او را ثابت قدم نگه دارد، همین چند ویژگی هاست.

وی در قسمت دیگری از صحبت هایش، با اشاره به دهه سراسر نور فجر گفت: امروز از برکات انقلاب اسلامی ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تثبیت جایگاه زن در جامعه، اشتغال زنان، امکان تحصیل بانوان در حوزه و دانشگاه و احقاق حقوق زن در جامعه فراهم است.

 مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: امروز زنان در تمام عرصه ها، همانند عرصه علم و فناوری، پزشکی، فناوری نانو و ... پا به پای مردان حرکت کرده و جایگاه خود را پیدا کردند. بنابراین خدمات جمهوری اسلامی ایران که ملهم از تعالیم انبیاء و اولیاء هست را باید قدر بدانیم.

وی با تسلیت رحلت حضرت زینب سلام الله علیها، به بیان فضایل آن حضرت و مصایب ایشان در حادثه عاشورا پرداخت و در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین فاضل هدایای نقدی به طلاب و فرزندانی که هم نام حضرت زینب سلام الله علیها بودند، اهداء کرد.

سفر مدیر حوزه علمیه خواهران به استان سیستان و بلوچستان

در پایان این جلسه،  مدیر حوزه های علمیه خواهران به مسایل و مشکلات مطرح شده توسط طلاب پاسخ داد.

گفتنی است، در ادامه این دیدار، نشستی با اساتید و کادر مدارس علمیه شهرستان زاهدان با حضور حجت الاسلام و المسلمین فاضل و حجت الاسلام و المسلمین غفاری، رئیس اداره ارتباطات و همکاری ها و حجت الاسلام نصیری پور مدیرکل برنامه، بودجه و ارزیابی حوزه های علمیه خواهران کشور برگزار شد و اساتید مهمترین مسایل و مشکلات آموزشی خود را مطرح کردند.

ارسال نظرات