۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۲۹۱۴۵

بازدید معاون فرهنگی حوزه خواهران از حوزه علمیه شهر خاش

بازدید معاون فرهنگی حوزه خواهران از حوزه علمیه شهر خاش
حجت الاسلام و المسلمین رجبی معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران در سفر به استان سیستان و بلوچستان از مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان خاش بازدید کردند.

به گزراش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در دومین روز سفر حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران و معاونان ایشان به استان سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام رجبی معاون فرهنگی تبلیغی مرکز و هیئت همراه از مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان خاش بازدید کرد.

حجت الاسلام رجبی در جمع طلاب خواهر شهرستان خاش گفت: در جهاد تبیین باید خود را جزء مردم بدانیم، با هر مذهب و نگاهی که باشند خود را از آنها بدانیم و نگاه طبیبانه داشته باشیم.

وی در این دیدار، در سخنانی با اشاره به آیه122 سوره توبه، «وَمَا کَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ» «شایسته نیست مؤمنان همگی (برای جهاد) کوچ کنند، پس چرا از هر فرقه‌ای از آنان دسته‌ای کوچ نمی‌کنند تا (دسته‌ای بمانند و) در دین آگاهی پیدا کنند و قوم خود را وقتی به سوی آنان بازگشتند، بیم دهند. باشد که آنان (از کیفر الهی) بترسند»، گفت: جهاد به معنی تلاش برای انجام کاری به منظور کسب رضای خداوند است. جهاد تبیین یعنی تلاش برای تبیین.

حجت الاسلام رجبی تصریح کرد: جهاد در صورتی اتفاق می افتد که جنگی پیش رو باشد و اکنون ما در حال نبرد جنگ نرم و رسانه هستیم. برای جهاد باید مشخص باشد که کجا صورت گیرد و چه نقطه ای را باید زد. مقر این جبهه می تواند واحد علمی و تربیتی دینی یا همان حوزه علمیه باشد که ما را مجهز به سلاح می کند که وارد جبهه جنگ و جهاد شویم. سلاح تبیین، حکمت و منطق استوار است که جز با تحصیل محکم و مطالعه فعال اتفاق نمی افتد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران، بیان داشت: برای انجام جهاد تبیین باید خود را جزء مردم بدانیم با هر مذهب و نگاهی که باشند خود را از آنها بدانیم و نگاه طبیبانه داشته باشیم. یک پزشک نمی پرسد که مذهب یا نگرشت چیست، بلکه بیمار را مداوا می کند. گفت و گو باید نیکو و به جهت مداوا باشد نه با جدال و جبهه گیری و یا خشونت، بلکه باید با منطق استوار و محکم جواب داد و مکلف به اینکه او بپذیرد یا نپذیرد نیستیم.

وی در ادامه گفت: در تبلیغ محور همه چیز باید خدا باشد، تا با عمل صالح به حیات طیبه برسیم، و بعد به سوی انذار مردم حرکت کنیم و گره گشا باشیم.

حجت الاسلام رجبی گفت: جهاد تبیین، یعنی تلاش در جبهه تبیین، در جنگ نرم سلاح دشمن مشخص نیست، باید شناخت خود را بالا برد. این جنگ مثل جنگهای واقعی عملیات دارد. نیاز به طراحی، دیده بانی، مقر و... دارد. یکی از مقرها، حـوزه های علمیه هر شهر و استان است. نیاز است مسلح شویم به حکمت و منطق استوار و مطالعه فعال. خود را جزء مردم بدانیم و تفاوت قائل نشویم.

ارسال نظرات