۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
کد خبر: ۷۲۹۱۷۴
ماموستا کریمی:

امام راحل نشان دادند که اسلام و مردم‌سالاری هیچ منافاتی با همدیگر ندارند

امام راحل نشان دادند که اسلام و مردم‌سالاری هیچ منافاتی با همدیگر ندارند
کرمانشاه ـ مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: بر خلاف تبلیغات دشمنان، اسلام دین رحمانیت و مهربانی است نه دین شمشیر و خشونت.

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا عبدالسلام کریمی در همایش روحانیون شیعه وسنی استان کرمانشاه که با موضوع جهاد تبین و دستاوردهای انقلاب اسلامی که به همت مرکز اسلامی استان کرمانشاه در مجتمع فرهنگی بعثت این شهر برگزار شد، اظهار داشت: برنامه هایی که در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود در حقیقت برای این است که آرمان های این نظام دوباره بازخوانی شود و به ویژه نسل جوان با آن بیشتر آشنا شوند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام عنوان کرد: برخلاف تمام ادعاهای دشمنان، امام راحل با درایت حکیمانه خود توانستند که دو شعار «جمهوریت» و «اسلامیت» را در کنار همدیگر قرار دهند و امام نشان دادند که اسلام و مردمسالاری هیچ منافاتی با همدیگر ندارند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل جوان کشور، تاکید داشت: امام راحل اعتقاد و اعتماد بسیاری به مردم و ملت داشتند از همین رو واژه جمهوریت را در کنار اسلامیت استفاده کردند تا نشان دهند که مردم در نظام اسلامی نقش کلیدی دارند

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام با اشاره به اینکه اقوام و مذاهب در کشور باید به صورت یکسان دیده شوند، یادآور شد: بی گمان اگر نقش مردم در حکمرانی پررنگ از قبل شود می توانیم بر هر مشکلی با داشته ها و توان داخلی فایق آییم.

ماموستا کریمی گفت: در اسلام ما شهروند درجه یک و درجه دو را نداریم و هر کسی که این دسته بندی ها را انجام دهد بی شک دشمن اسلام محسوب می شود و باید او را خائن به دین توطئه گر دانست.

وی تاکید کرد: در نظام اسلامی ما تقسیم بندی بین شیعه و سنی وجود ندارد زیرا ما یک ملت هستیم که همه پای این انقلاب ایستاده ایم و برای اسلام و این نظام خون داده ایم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام گفت: تلاش برای ایجاد دودستگی بین برادران شیعه و سنی از سوی دشمنان نشانه ای از درماندگی آنان در مقابل اسلام و این نظام دارد زیرا اگر نگاهمان بدون طرف و از روی واقعیت باشد اشترکات اهل تشیع و اهل سنت بیش از 90 درصد است.

ماموستا کریمی عنوان داشت: امروز بسیار حیاتی است که علمای شیعه و سنی بذرهای اختلاف را در جهان اسلام بخشکانند و این کار را وظیفه اصلی خود بدانند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام اظهار کرد: وحدت استراتژی نظام است، نه یک تاکتیک، لذا امروز بیش از وحدت نظری نیازمند وحدت در عمل هستیم زیرا با وحدت عملی است که می توانیم توطئه های دشمنان را خنثی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و بیان داشت: اگر در بین مسلمین و ملت ما وحدت عملی نداشته باشد دشمن در پیاده کردن توطئه های گستاخ تر از گذشته می شود و از هر فرصتی برای ضربه زدن به این نظام و اسلام بهره برداری می کند.

ماموستا کریمی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین واجبات امروز کشور ایجاد امید و اعتماد در بین مردم است، گفت: مسئولان باید بیش از گذشته به فکر دختران و پسران شهرهای مرزی کشور باشند تا آنها از گزند توطئه های فرهنگی دشمن در امان باشند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام اظهار داشت: اسلام دین تبیین و تحقیق است و اولین آیه وحی شده بر رسول مکرم اسلام(ص) ایشان را دعوت به خواندن کرده است، لذا مبنای دین اسلام علم و تعقل است و باید با همین سلاح در جهت تعالی آن بکوشیم.

ماموستا کریمی یادآور شد: اسلام به شدت به هرگونه افراط و تفریط مخالف است و تنها در سایه بصیرت است که می توانیم در برابر فتنه های دشمنان این نظام ایستادگی کنیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام گفت: برخلاف تبلیغات دشمنان، اسلام دین رحمانیت و مهربانی است نه دین شمشیر و خشونت.

وی با اشاره به اینکه بعد از جهاد تبیین باید تبلیغ کرده و در راه تبلیغ دین از هیچ چیز جز خدا نترسیم، عنوان داشت: در میان ادیان هیچ آیینی به مانند اسلام به زنان توجه نکرده است و اختلاف زن و مرد در اسلام تنها در تفاوت های جسمی است نه روحی آنان ولی دشمنان می خواهند که قضیه را همانگونه که دوست دارند به ما القا کنند.

ماموستا کریمی اظهار کرد: باید اذعان کرد که هنوز بانوان در کشور ما در جایگاه واقعی خود قرار ندارند بنابراین از استانداران درخواست داریم که یکی از معاونین خویش را قشر بانوان انتخاب کنند زیرا زنان در جامعه نشان داده اند که از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار هستند. /1400/

ارسال نظرات