۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۷۲۹۲۲۸

درخشش نیروی هوایی ارتش در مأموریت دفاع از حرم

درخشش نیروی هوایی ارتش در مأموریت دفاع از حرم
وزارت دفاع در بیانیه‌ای تأکید کرد: نیروی هوایی ارتش در سالهای اخیر در مأموریت خطیر و حساس دفاع از حرم بر تارک آسمان میهن اسلامی‌مان و جهان اسلام خوش درخشیده و منشأ خدمات بزرگ و درخشان برای انقلاب و نظام اسلامی شده است.

وزارت دفاع به مناسبت 19 بهمن، سالروز بیعت تاریخی همافران و کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (قدس سره) و پیوستن به انقلاب اسلامی، پیام تبریکی را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران و کارکنان ولایتمدار نیروی هوایی و همچنین کلیه اعضا نیروهای مسلح , آحاد ملت انقلابی و سلحشور ایران صادر کرده است.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَیَرزُقهُ مِن حَیثُ لا یَحتَسِبُ ۚ وَمَن یَتَوَكَّل عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمرِهِ ۚ قَد جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَیءٍ قَدرًا
و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد؛ و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امرش را می‌کند؛ خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند؛ و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است.

19 بهمن 1357 سالروز بیعت تاریخی فرزندان ارتشی ملت با انقلاب، روز رزق لایحتسب و ‌‌هدیه‌ای الهی به ملت متوکل و مظلوم ایران بود که با دست‌های خالی در برابر ظلم و‌ ستم طاغوت فریاد استقلال و آزادی را سر دادند و به جز نصرت و اراده الهی به هیچ قدرتی دل نبسته بودند و چون برای تغییر سرنوشتشان پایمردی کردند، مشمول وعده الهی نوید داده شده در قرآن کریم «ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم“ شدند.

کارکنان نیروی هوایی در آن مقطع تاریخی، با اقدامی شجاعانه و مجاهدانه هیمنه پوشالی طاغوت و استبداد تاریخی حاکم بر ایران اسلامی را درهم شکستند که این اقدام خردمندانه و بهنگام، از آنان نیرویی پیشرو، امیدبخش، مبتکر، با نشاط و پرتحرک ساخته است.

در سالهای پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، نیروی هوایی الهی و پر افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران در راه آرمانهای امام و انقلاب و اطاعت از اوامر ولیّ امر مسلمین جهان و فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) همیشه در زمره اولین‌ها و خط‌شکن‌ها و‌ پیشگامان بوده است و در آزمون های مهم و دشوار دفاع از حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس، پوشش هوایی آبراه‌ها و محافظت از شریان اقتصادی کشور، حفظ آمادگی رزمی و بنیه دفاعی در زیر انواع فشارهای تحریم، کمک به دولت و‌ مردم در بحران‌های مختلف از جمله سیل و زلزله، همواره در کنار ملت بوده و در سالهای اخیر در مأموریت خطیر و حساس دفاع از حرم بر تارک آسمان میهن اسلامی‌مان و جهان اسلام خوش درخشیده و منشأ خدمات بزرگ و ‌‌درخشان برای انقلاب و نظام اسلامی شده است.

در مقابله با تحریم‌ها، نیروی هوایی متکی به ایمان، اخلاص و باور جوانان و مهندسان و کارکنان غیورش، پیشگام در شکستن مرزهای تحریم بوده است. آنان پیشگامان عملی شعار «ما می‌توانیم» در کشور شدند و با اتّکال بر همین توانمندی‌ها و دستاوردها، ضمن امیدبخشی به ملت شریف ایران، عصبانیت دشمنان را برانگیختند.

یاد شهدای گران‌قدر و فداکار این نیرو و جان‌فشانی آنان برای عزت و عظمت میهن اسلامی‌مان را ارج می‌نهیم و به روح ملکوتی و بلند آنان درود می‌فرستیم و به خانواده معظم و معزز شهیدان نیروی هوای ارتش ج.ا.ا و همه سازمان‌های نیروهای مسلح ایران ادای احترام می‌کنیم.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با گرامیداشت و‌ تبریک این روز به محضر فرماندهی معظم کل قوا، فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران و کارکنان ولایتمدار نیروی هوایی و همچنین کلیه اعضا نیروهای مسلح و آحاد ملت انقلابی و سلحشور ایران اعلام می‌دارد این وزارتخانه همواره در مسیر رشد، بالندگی، تجهیز، تسلیح، تعمیر و بازآماد و به‌روز رسانی آن نیرو، همه توان و ظرفیت‌های خود را به کار خواهد گرفت. ان‌شاءالله.

احسان قنبری نسب
منبع: تسنیم
ارسال نظرات