۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۷۲۹۲۵۴
آیت الله سیدان در دیدار مسئولان رسا عنوان کرد؛

اهمیت و تاثیر رسانه ها در رساندن عظمت حوزه، آثار و فعالیت‌های حوزویان

اهمیت و تاثیر رسانه ها در رساندن عظمت حوزه، آثار و فعالیت‌های حوزویان
حجت‌الاسلام محققی و جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا با آیت الله از علمای مشهد دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا و دیگر مسئولان رسانه حوزوی در ادامه سفر خود به مشهد مقدس با حضور در بیت آیت الله سید جعفر سیدان با این استاد برجسته حوزه علمیه خراسان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار گزارش مختصری از فعالیت های خبرگزاری رسا به آیت الله سیدان ارائه و وی در جریان فعالیت‌های رسانه‌ای خبرگزاری رسا قرار گرفت و توصیه هایی به منظور ارتقاء فعالیت های خبرگزاری رسا به مسئولان این رسانه حوزوی ارائه کرد.

آیت الله سیدان در این دیدار با اشاره به اهمیت و تاثیر رسانه ها در رساندن عظمت حوزه، آثار و فعالیت‌های حوزویان خاطرنشان کرد: تعلیم و تعلم احکام اسلامی، فقه، عقائد اسلامی و مبانی اخلاقی در حوزه های علمیه امری لازم و ضروری است؛ بر اساس پیگیری قوی و به صورت تخصصی در حوزه های علمیه دنبال می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: اولین و مهمترین نقش حوزه های علمیه، حفاظت از مکتب اهل بیت(ع) است که این امر نیاز به فهم دقیق و تبیین درست دارد و این کار در هیچ مجموعه دیگری انجام نمی‌پذیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه خراسان با تأکید بر این که در حوزه های علمیه به صورت تخصصی و متعهدانه، مسائل اخلاقی و اعتقادی طلاب علوم دینی فهم و بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: فعالیت های رسانه ای شما بسیار لازم و بجا است و شما که در این امر مهم اشتغال دارید، بدانید که اشتغال شما در امر رسانه بسیار مهم است، آشنا کردن دیگران با این رسالت خطیر و مهم، سنگینی کار شما و اهمیت کار شما را مضاعف می کند.

آیت الله سیدان با تاکید بر این که حفظ اساس اسلام و مکتب اهل بیت(ع) بر این فعالیت ها استوار است، اظهار داشت: اگر این فعالیت های حوزوی در سطوح تخصصی اعم از مسائل اخلاقی، علمی، عملی و اعتقادی نباشد در واقع از اسلام حفاظت نشده است.

وی در ادامه افزود: پایه اصلی بقای دین حوزه‌های علمیه و روحانیت هستند و با این تبیین و رساندن پیام های حوزه و حوزویانريال ارزش کار حوزه و حوزویان بیش از پیش مشخص می شود.

آیت الله سیدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقتضائات و ملاحظات درون حوزوی بر لزوم توجه رسانه ها به اقتضائات و الزامات تاکید و تصریح کرد: برخی از فعالیت های درون حوزوی هستند که نشر عمومی آنها مناسب نیست و رسانه ها و مراکز خبری باید نسبت به این قبیل اخبار مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: باید اخبار در مسیر عزت و عظمت حوزه های علمیه باشند و اگر هم آسیب هایی وجود دارد، نیازی نیست در رسانه ها انعکاس پیدا کرده و در دسترس عموم قرار گیرد و لازم است این قبیل مسائل تنها به متولیان امر اطلاع رسانی گردد نه به صورت عمومی.

گفتنی است در ابتدای این دیدار مدیرعامل خبرگزاری رسا گزارشی از فعالیت‌های این خبرگزاری ارائه کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
احمد نزاری
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
احسنت بر شما
تکریم علما کار بسیار شایسته ای است
0
0