۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۷۲۹۲۵۹
امیرآبادی فراهانی:

رسانه ملی باید روایت اول را داشته باشد

رسانه ملی باید روایت اول را داشته باشد
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد خوب صداوسیما در حمله سایبری به پمپ بنزین ها، گفت: دشمن از هک پمپ بنزین قصد خرابکاری داشت که خوشبختانه خنثی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دکتر احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در نشست «نقش رسانه در انتقال ارزش های انقلاب اسلامی به نسل جدید» که در دانشکده دین و رسانه قم برگزار شد با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: خدا را شاکریم که در عصر انقلاب اسلامی زندگی می کنیم و مسؤولیت ما نیز سنگین است زیرا جوانان زیادی برای این انقلاب فدا شدند و بزرگان زیادی تبعید و زندان را تحمل کردند.

وی ادامه داد: دشمنان این ملت که اموال کشور را به غارت می بردند شیطنت های خود را کم نکردند و با برنامه های منظمی که دارند مرتب ضربه هایی را وارد کردند؛ دفاع مقدس دریایی از ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران است و نسل آینده خود را نیز از اعتماد به نفس غنی می کند؛ ملت ایران با دست خالی و با یک ارتشی که انسجام کافی نداشت در مقابل رژیم سراسر مسلح بعث مقاومت کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در 15 سال گذشته تحریم های بسیار سختی علیه مردم ایران به کار گرفته شد و انسجام فکرشده ای برای آن وجود داشت؛ نویسنده کتاب هنر تحریم ها گفته است «یک شب در خصوص تحریم های جدید برای ایران خوابم نمی برد که بلند شدم و متن تحریم جدیدی که به ذهنم رسیده بود را نوشتم؛ در همین حین خانمم برای قهوه ریخت و گفت که ما سربازان کشور را در نبرد تنها نمی گذاریم»؛ در همان ایام دنبال وزیر مسکن خود بودیم که از مسکن مهر پردیسان بازدید کند و پنجشنبه ها قول می داد و هر هفته آن را کنسل می کرد و بعد ها متوجه شدم با همسرش به تفریح رفته است؛ با چنین سربازانی جلوی لشکر عظیم تحریمی دشمن باید مقابله می کردیم.

وی افزود: جنگ رسانه ای بسیار گسترده ای وجود دارد که مکمل و پوشش دهنده جنگ ترکیبی و اقتصادی است زیرا به جنگ نظامی و رسانه ای ضریب می دهد و کمک می کند پیروزی در آن ها حاصل شود؛ باید گفت دشمن در اغواگری و ضریب دادن و ایجاد یأس و ناامیدی موفق بوده و ما عقب بودیم البته در جایی که عملکرد رسانه ما به موقع بود شکستشان دادیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه ملی در خصوص هک شدن پمپ بنزین ها به خوبی عمل کرد گفت: چندی بعد از حمله سایبری به سامانه پمپ بنزین ها اخبار پشت پرده به دست ما رسید و حکایت از نقش بلندمدتی برای ایجاد آشوب در کشور داشت که توسط حرکت درست رسانه این نقشه خنثی شد؛ در بعضی موارد نیز شکست خوردیم و به موقع عمل نکردیم یا اینکه روایتگری های متعددی داشتیم و مردم را دچار تشتت اطلاعات کردیم؛ نمونه آن مرگ خانم مهسا امینی بود که با تأخیر زیاد انجام شد و سپس روایت های متعدد داشت.

وی با اشاره به اینکه در حادثه زندان اوین روایت های متعددی توسط رسانه ها مطرح شد، تصریح کرد: رسانه های دشمن علی رغم تعددی که دارند یک خط رسانه ای را دنبال می کنند و یک نتیجه را در شکل دهی به اذهان عمومی ایرانیان می گیرند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما مسؤولین نیز به موقع صحبت نمی کنیم و جایی که نباید حرف می زنیم؛ برای مثال نماینده مجلسی بیان می کند 92هزار میلیارد تومان اختلاس در فولاد مبارکه صورت گرفته است و پس از آن رسانه دشمن با تمام توان آن را انعکاس می دهد و وقتی در اعداد ریز می شویم می بینیم اصلا اختلاسی صورت نگرفته است اما کار از کار گذشته و دیگر نمی توان آن را از ذهن مردم خارج کرد.

امیرآبادی عنوان کرد: 6سال است که عضو هیأت رئیسه مجلس هستم و حقوق نمایندگان نیز در هیأت رئیسه تعیین می شود و هیچ گاه در این مدت حقوق نمایندگان بیشتر از حقوق کارمندان افزایش نیافته است اما اخیرا عنوان کرده اند که حقوق نمایندگان 50درصد زیاد شده و در همین حین اعتراضات زیادی به من در خصوص مسأله ای که وجود ندارد رسیده است.

وی با اشاره به شفافیت آراء نمایندگان مجلس اظهار داشت: علاوه بر شفافیت آراء نمایندگان، شفافیت آراء شوراها، مجمع تشخیص و حقوق مزایا در یک قانون شفاف اعلام شد اما کسی این اقدام مجلس را منعکس نمی کند زیرا قدرت رسانه ای دشمن بسیار قوی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در انتقال ارزش های انقلاب اسلامی به خوبی عمل نکردیم و همین امر سبب شد که رهبر انقلاب جهاد تبیین را یادآور شوند؛ متأسفانه فلاکت دوران پهلوی را حتی برخی مسن ترها نیز از یاد بردند؛ البته برخی فعالیت های نظام در رسانه به خوبی منعکس شد مانند حضور در جبهه مقاومت زیرا دشمن با تمام توان آمد که مردم را در مقابل دولت قرار دهد اما ما توانستیم جبهه مقاومت و مدافعان حرم را محترم و مقدس جلوه دهیم.

ارسال نظرات